11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Lider Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.
11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Lider Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Lider Yayıncılık 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 11. Sınıf Edebiyat Lider yayıncılık Ders kitabı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Lider yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Lider yayıncılık 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Lider Yayınları Matematik Ders kitabı, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Lider Yayıncılık 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Lider YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider
SAYFA 51
2. Etkinlik: Aranızdan oyunu canlandırmak üzere yeterli sayıda öğrenci seçiniz. Seçtiğiniz arkadaşlarınızdan oyunu canlandırmalarını isteyiniz.
1. Metnin kahramanları kimlerdir? Bu kahramanların adları ile söz ve davranışları arasında nasıl bir ilişki söz konusudur?
Müştak Bey, Habbe Kadın, Ziba Dudu, Ebullaklaka, Batak Ese, Atak Köse, Hikmet Efendi
Bu kahramanların adları ile söz ve davranışları uyumludur.
Örneğin;
Müştak: özleyen, can atan demek...(Kahramanımız evlilik için can atan biri)
Ziba: süslü, özentili Dudu: Papağan
Habbe: Hileci, hile yapan
Ebu'l Laklaka: gevezelerin babası , çok konuşan
2. Müştak Bey’in Sakine Hanım ile evlendirilmek istenmesiyle başlayıp nihayet Ebullaklaka’nın izni ile asıl sevdiği kadın olan Kumru Hanım’la evlenmesi ile sonuçlanan süreçte yaşanan olayları sırasıyla belirtiniz. Bu olaylar metnin yazıldığı dönemin gerçekliğine uygun mudur? Niçin?
Tiyatroda anlatılanlar Tanzimat döneminde görücü usulüyle evliliğe bir eleştiri niteliği taşıdığı için dönemin gerçekliğiyle ilişkilidir.
3. Olayların geçtiği mekânı ve bu mekânın özelliklerini belirleyiniz. Bu mekânlar gerçekliğe uygun olarak tasvir edilmiş midir? Niçin?
Şair Evlenmesi'nde mekanla ilgili ifadeler yoktur.Ancak yaşanan olaylardan hareketle mekanın Müştak Beyin evi olduğu anlaşılmaktadır, fakat mekan tasvir edilmemiştir.Bu bakımdan mekanın gerçeklikle ilişkileri vardır.
4. Metinde geçen zamanı tespit ediniz. Metindeki zaman ile yaşanılan zaman arasında bir ilgi söz konusu mudur? Niçin?
Eserdeki olay Tanzimat yıllarında meydana geliyor ,fakat belirli zaman ifadeleri yoktur.Zaman ile metindeki zaman o dönemin gerçeklğini yansıttığı için uyumludur.
5. Metindeki güldürü ögelerini bulunuz. Kelimelerin yanlış anlaşılmasından kaynaklanan bu güldürü ögelerine metinden örnekler veriniz.
Metindeki güldürü ögeler yanlış anlaşılmalara dayalıdır.
6. Metnin iletisini söyleyiniz.
GÖRÜCÜ USLÜYLE EVLENMENİN YANLIŞLIĞI
7. Olaylar gerçek hayatla uygunluk göstermekte midir? Örnek vererek belirtiniz.
Göstermektedir, görücü usulü o zamanlarda da şimdi de -eskisi kadar olmasa da- var olan bir durumdur.
8. Metnin konusu dönemin hangi sosyal sorununu yansıtmaktadır ?
Görücü usulüyle evlenmenin yanlışlığını
3. Etkinlik: Aranızdan birkaç öğrenci seçiniz. Seçtiğiniz öğrencilerden metnin onlarda uyandırdığı düşünceleri sözlü olarak ifade etmelerini isteyiniz.
yorum sizin
10. Metin kişileri ile günlük hayatta karşılaşmak mümkün müdür? Metin yazarı işlediği sosyal sorunu metin kahramanlarının hangi özelliklerinden yararlanarak ortaya koymaya çalışmıştır?
Mümkündür, heyecanlı,aceleci, saf mizaçlı, açıkgöz ve fırsatçı özelliklerinden yararlanarak...
11. Şinasi, “Şair Evlenmesi” adlı eserin sonunda Müştak Bey’e “Ya birbirinin ahvalini asla bilmeyerek ev bark olanların (evlenenlerin) hâli nasıl olur, var bundan kıyas et.” dedirtmektedir. Bu cümleden yararlanarak oyunun yazılış amacını belirleyiniz.
Metnin amacı halkı eğitmek, bilgilendirmek ve görücü usülünün yanlışlığını ve olumsuz sonuçlarını halka tiyatro yoluyla göstermektir.
12. Şinasi’nin görücü usulü ile evlenmeyi eleştirmek amacıyla bir oyun yazmış olması size devrin sosyal hayatı ile ilgili neleri düşündürmektedir?
O devirde görücü üsulüyle evliliklerin yaygın olduğu anlaşılıyor.
13. “Şair Evlenmesi”nde işlenen sosyal problemler günümüzde de varlığını sürdürmekte midir? Bu
problemlerin ve benzeri problemlerin çözümü için neler yapılabilir?
Eskiye nazaran günümüzde görücü yoluyla evlilik çok olmamakla birlikte bu gelenek devam etmektedir.
4. Etkinlik: İki gruba ayrılınız. Grup sözcülerinizi seçiniz. Sözcülerin birinden aşağıda verilen tabloyu tahtaya çizmesini isteyiniz. Şinasi’nin fikrî ve edebî yönü (birinci grup) ile yazar-eser arasındaki ilişkiyi (ikinci grup) belirleyiniz. Ulaştığınız sonuçları grup sözcülerinden tabloya maddeler hâlinde yazmalarını isteyiniz.
ŞİNASİ FİKRİ VE EDEBİ YÖNÜ MADDELER HALİNDE...BURAYI TIKLAYIN
Eser Şinasinin fikri ve edebi yönünü yansıtmaktadır.
0 yorum:
Yorum Gönder