15:00
0
1. Sınıf Okuma Bayramı Birinci Sınıf Masalı Tam Metni, 1. Sınıf Okuma Bayramı Birinci Sınıf Masalı Tam Metni indir. Birinci Sınıf Masalı
                                                         BİRİNCİ SINIF MASALI (51 adet)

--Bir varmış, bir yokmuş
--Evvel zaman içinde…                                                                       
--Kalbur saman içinde…                                                                      
--Develer tellal iken                                                                             
--Pireler berber iken                                                                            
--Tam 29 akıllı ,uslu çocuk                                                                   
--1/F sınıfına toplanmış.


--Durun durun
--Buraya masal anlatmaya mı geldik


-Haklısın.


--Kendimizden başlamalıydık.


Gelin hep birlikte
Kendi öykümüzü anlatalım.

Bizim öykümüzü.

DAHA DÜN ANNEMİZİN KOLLARINDA YAŞARKEN
ÇİÇEKLİ BAHÇEMİZİN YOLLARINDA KOŞARKEN
ŞİMDİ OKULLU OLDUK, SINIFLARI DOLDURDUK
SEVİNÇLİYİZ HEPİMİZ, YAŞASIN OKULUMUZ

Anne, anne, ben annemi isterim.


Okula gitmek istemiyorum.


Karnım acıktı, susadım, öğretmenim acı bize.

Kalemi zor tuttum.
Dik çizgi, yan çizgi
Çizerken alıştı ellerimiz.

Arkadan geldi harflerimiz.

El ele, el ele
Ela, Lale el ele


Kalem al, yazı yaz
Güzel resim yap.


Offff yazamıyorum, yoruldum
Canım istemiyor.

Kalemimi kaybettim.


Öğretmenim defterimi, o karaladı.

Silgimi ver.


Hayır benim silgim

Yazamıyorummmm, yazamıyorummmm…


Bütün harfler yüzüme alay eder, bakardı.

Öğretmenimmm olmuş mu?


Ohhh! Nasıl da yazdım.

Ben de yazdım


Ben de yazdım


Ben deeeeeee

Cümleler, cümleler
Arı gibi, şarkı gibi işler cümleler


Günler günleri kovaladı
Haftalar ayları.


Anneee okuyorum

Babaaa okuyorum

Bir varmış, bir yokmuş…
Okumaya, yazmaya az zamanda alıştık.
Masal kitaplarına, okuyunca kavuştuk.


OKUL YOLU DÜZ GİDER,
ÇOCUKLAR BAYRAM EDER.
ÖĞRETMENLER OLMASA,
EMEKLER BOŞA GİDER.

Yalnız okumak mı Neler öğrendik, neler..


Şarkılar, oyunlar.

SAR SAR SAR MAKARAYI
ÇÖZ ÇÖZ ÇÖZ MAKARAYI
ŞÖYLE DE BÖYLE ŞAP ŞAP ŞAP
KOMŞU KOMŞU TAK TAK TAK
ASLAN GELİYOR, KAPLAN GELİYOR TIP!

Yalnız okumak mı
Neler öğrendik, neler


İki iki dört eder
Beşten üç çıktı iki kaldı,


10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100                        Saydık,topladık,çıkardık.

Yalnız okumak mı
Neler öğrendik neler



Rüzgar gibi este gel
Yağmur gibi yağ da gel
Güneş gibi doğ da gel.

Selanik’ te bir güneş doğdu
Bu güneş yurda nur oldu
Düşman yurda girmişken
Ümitler kesilmişken
Yıl 1919, Mayısın 19’ u
Atam çıkmış Samsun’ a

Ordular ilk hedefiniz
Akdeniz’ dir ileri!


Atatürk’ ün peşinde
Millet toplandı her yerden
Kalmadı yurdumuzda
Düşmandan eser.

Geldi 23 Nisan
Toplandı bütün vatan
Millet Meclisinde
Atatürk oldu başkan.

29 Ekim’ de kurduk cumhuriyeti
Bütün dünya kabul etti bizi.


Yalnız okumak mı
Neler öğrendik neler

Kız erkek demeden
Koşuyor hızla
Kime olacak ki
O büyük Atatürk’ e

Geçmiş tahta başına
Başlamış yazmaya
A, B, C

Çocuk kalbimle
İlk onu sevdim
Atatürk benim
Başöğretmenim.

İlk yazıyı öğrendim
Seni yazdım Atatürk
Okumayı öğrendim
Sevindin mi Atatürk

 

Okul yolu taş olur
Çalışkanlar baş olur
Tembel tembel gezme hiç
İki gözün yaş olur.

Kalbimde önce yerin
Gülüm, menekşem benim.
Saygım büyük, emeğin büyük
Benim sevgili öğretmenim

ÖĞRETMENİM CANIM BENİM CANIM BENİM
SENİ BEN PEK ÇOK PEK ÇOK SEVERİM
SEN BİR ANA, SEN BİR BABA
HERŞEY OLDUN ARTIK BANA

Bizim okuma serüvenimiz bu kadar.
Okuma sevinci yüreğimde atar.

HOŞGELDİN GÜZEL ANNEM
HOŞGELDİN GÜZEL BABAM
EN MUTLU GÜNÜM BUGÜN
OKUYUP YAZDIĞIM GÜN.

0 yorum:

Yorum Gönder