18:00
0
4. Sınıf 2. Dönem Zümre Başkanları Toplantı Tutanağı 2012 2013, 4. Sınıf 2. Dönem Zümre Başkanları Toplantı Tutanağı indir. 4.sınıf 2.dönem zümre başkanları toplantı tutanağı-4.sınıf bozüyük ilçe zümresi
2012 / 2013 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI  BOZÜYÜK İLÇESİ 4. SINIFLAR 2.DÖNEM
 1. BÖLGE ZÜMRE BAŞKANLARI TOPLANTI TUTANAĞIDIR.

Toplantı Yeri : Öğretmen Bekir Aral
Toplantı Tarihi: 14/02/2013
Toplantı Saati :15.30
  
GÜNDEM:

1-Açılış, Yoklama ve Saygı duruşu.
2-Eğitim ve Öğretim Programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin giderilmesine giderilmesi.
3-Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile bölgenin özelliklerine göre öğrencilerin başarılı olmaları konusunda alınması gereken önlemler.
 4-Bölgede bulunana ders araçlarından (laboratuvar, Kütüphane,  spor salonu, işlik vd.) bir plan dâhilinde yararlanılması.
 5-Derslerde işlenecek yöntem ve teknikler ve donatım önceliklerinin belirlenmesi.
 6-Yıllık ünite ve günlük planlar ile gezi, gözlem, deney ve inceleme planları arasında bölgede birlik ve koordinasyonun sağlanması.
 7-Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması.
8-Mesleki eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin bilgilendirilmesi.
9-Bölgede eğitim ve öğretimin planlanmasına, zümre ve branşlar arası bilgi akışı ve paylaşımı ile öğrenci başarısının arttırılması.
10-Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması.
 11- İlkokul ve ortaokul öğrencilerini ilgi ve yeteneklerine göre ortaokul ve/veya Liselere geçişlerine rehberlik edilmesi.
12- Dilek, Temenni ve kapanış.

ALINAN KARARLAR VE YAPILAN GÖRÜŞMELER

1-Açılış konuşması Gülşen KUTLU tarafından yapılarak yoklama yapılarak gündem maddeleri okunarak; saygı duruşunda bulunuldu.


2-Eğitim ve öğretim programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin giderilmesi:
  2012/2013 eğitim ve öğretim yılının 1.döneminin başarılı bir şekilde geçtiği işlenmesi gereken konuların işlendiği kazandırılması gereken kazanımların öğrencilere kazandırıldığı konusunda görüş birliğine varılmıştır.
    Nihal ÇOBAN BOZKURT,  herhangi bir aksaklığa meydan vermemek için gerekli tedbirlerin alındığını söylemiştir.

3-Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile bölgenin özelliklerine göre öğrencilerin başarılı olmaları konusunda alınması gereken önlemler:
    Ekonomik açıdan  yetersiz olan öğrencilerin sosyal yardımlaşma ve dayanışma kurumundan yararlanması için gerekli girişimlerin yapılması kararlaştırıldı.

4- Bölgede bulunan ders araçlarından (laboratuar,kütüphane,spor salonu,işlik vd.) bir plan dahilinde yararlanılması :
   Bölge imkanları dahilinde ilçemiz kütüphanesinden yararlanacak okulların kendi aralarında bir plan oluşturması planlandı.

5-Derslerde işlenecek yöntem ve teknikler ve donatım önceliklerinin belirlenmesi:
 
Derslerin öğrenci merkezli, yaparak yaşayarak öğrenme yöntemine göre yapılması ve somutlaştırarak anlatılmasının öğrenci başarısını arttırdığı belirtti
    İşlenen konuları özelliklerine göre problem çözme, anlatım, soru-cevap, yaparak-yaşayarak öğrenme, şekille gösterme, tümevarım, tümdengelim, ispatlama, tekrarlama, karşılaştırma , inceleme ve araştırmaya yöneltme, proje tabanlı öğrenme metotlarına başvurmamız gerektiği söylendi.

6-Yıllık,ünite ve günlük planlar ile gezi,gözlem deney ve inceleme planları arasında bölgede birlik ve koordinasyonun sağlanması:
   Ünitelendirilmiş yıllık planların değişen ders saatleri ve ders programlarına dikkate alarak zümrece yapılması gerektiğini söyledi.Dersleri işleme ve planlamada öğretmen kılavuz kitaplarından da faydalanmamız gerektiğini belirtti.

7-Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması:
  Proje ve performans ödevleri İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği 35. maddesi gereği: Öğrenciler, bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlar. Öğrencilerin başarılarının belirlenmesinde ders ve etkinliklere katılımı ve performans görevleri de dikkate alınır. Projeler ve performans görevleri, önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir. Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını verirler. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir.
  Bunun sonucunda her okul hazırladığı proje ve performans konularını öğrencilerin istekleri doğrultusunda dağıtarak  gerekli çalışmaları yapmaları konusunda görüş birliğine varılmıştır.

8-Mesleki eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerle ilgili olarak öğretmenlerin bilgilendirilmesi:
  -MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının Serbest Etkinlikler dersi ile ilgili yayınladığı genelgeyi okudu.Genelgede belirtilen hususlara önemle dikkat etmemiz gerektiğini söyledi.
     Zümrelerin serbest etkinlikler dersiyle ilgili olarak okul ve çevrenin şartları ile öğrencilerin bireysel özellikleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak; planlama yapılmasına karar verildi.
   Değerler eğitiminde değişen konular incelendi.TTK web sitesinin düzenli olarak incelenmesi kararlaştırıldı.

9-Bölgede eğitim ve öğretimin planlanmasında, zümre ve branşlar arasındaki bilgi akışı ve paylaşımı ile öğrenci başarısının arttırılması:
   Eğitim ve öğretim planlarının bölgede ortak plan dahilinde uygulanması kararlaştırıldı.Sebest etkinler dersi planlarının aylık plan şeklinde hazırlanıp uygulanmasına karar verildi.

10-Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması:
  Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin sene başında tespit edilerek gerekli tedbirlerin alınması ve çözümünün mutlaka sağlanması gerektiğini söyledi.

11-Dilek, temenni ve kapanış:
  Başka görüşülecek olan gündem maddesi kalmadığından başarılı  bir eğitim öğretim yılı geçirilmesi  dilek ve temennisi ile toplantıya son verildi.

     4 EYLÜL İLKOKULU           NECATİBEY ORTAOKULU            Ö.BEKİR ARAL   İLKOKULU  
 
SAFFET ŞEKER İLKOKULU       ZEHRA ULUSAY İLKOKULU       ALBAY İBRAHİM ÇOLAK İ.
 
                                                          MEHMET AKİF ERSOY İ.Ö.O

0 yorum:

Yorum Gönder