12:05
0
Dosya içeriği: 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Ve Deyimler Çalışma Kağıdı dosyasını indir 4. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları Egitimhane.Com 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Ve Deyimler Çalışma Kağıdı örneği formu download 4. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları 2011-2012 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Ve Deyimler Çalışma Kağıdı 2011 Noktalama işaretlerinin kullanımı ve deyimler konulu etkinlik... 4. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları


TÜRKÇE ETKİNLİKLERİ
Adı Soyadı:...........................................
1. Asağıdaki cümlelerden hangisinin sonunda soru
isareti kullanılmaz?
A) Cumhuriyet Bayramı’nı ne zaman kutlarız
B) Sınıfı süslemek için kullandığımız bayrakları
kim getirdi
C) Heyecandan siiri nasıl okuduğumu bile
hatırlayamıyorum
D) Televizyonda hangi programlar naklen
yayınlandı
2. I. Yüzünü iyice yıkadı.
II. Yüzdün yüzdün kuyruğuna geldin.
III. Küçük kız boyaları yüzüne sürmüs.
IV. Berke yüze kadar sayabiliyor.
“yüz” sözcüğü hangi cümlelerde aynı anlamda
kullanılmıstır?
A) I - II B) III - II
C) I - III D) IV – II
3. Asağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlısı
vardır?
A) Bu resmi Ali mi yapmıs?
B) Konuyu anlatmadılar ki bileyim.
C) Yağmur yağdı mı bitkiler bayram eder.
D) Bilgisayar odasına Mehmet’de geldi.
4.
“Ben, Nasrettin Hoca, 1208 yılındaKonya’nın
Sivrihisar ilçesinin Hortu köyünde doğdum. Küçükken
yaramazdım ancak çok çalıskandım. Babam okumus bir
insandı. Yasadığım dönemin ilimlerini öğrendim ve âlim
oldum. Aksehir’de yasadım. Basımdan geçen olaylara
gülerken düsündüren cevaplar verdim.
Yukarıdaki metinde Nasrettin Hoca ile ilgili
asağıdaki bilgilerden hangisi verilmemistir?
A) Doğum yeri ve tarihi B)Yasadığı yer
C)Babasının adı ve mesleği D)Olaylara yaklasımı
5. Asağıdaki cümlelerden hangisinde eylem su an
gerçeklesmektedir?
A) Yolcular otobüse biniyor.
B) Hep birlikte köye gideceklermis.
C) Bilet almak için büroya gitti.
D) Herkes emniyet kemerini taktı.
6. Asağıdaki kelimelerden kaç tanesi isimdir?
ince – kedi – yaprak – geldim – masa
A) 2 B) 3 C) 4 D) 5
7. Asağıdaki seçeneklerde deyimlerle anlamları
eslestirilmistir. Hangi seçenekte yanlıs eslestirme
vardır?
A) Karnı zil çalmak: Çok sevindiği yüzünden belli
olmak
B) Bindiği dalı kesmek: Gerekli, yararlı olan bir
seyi yararsız duruma getirmek
C) Etekleri tutusmak: Bir durum karsısında çok
heyecanlanmak
D) Burun kıvırmak: önem ve değer vermemek,
küçümsemek
8. Asağıdaki kelime gruplarından hangisi ile anlamlı ve
kurallı bir cümle kurulamaz?
A) her – aradım – seni – yerde
B) erkenden – sabah – çıktık – yola
C) çok – buralarda – baharda – olur – papatya
D) bütün – bir – duvarları – gecede - beyaza
9. Asağıdaki cümlelerin hangisinde "ki' nin yazımı
yanlıstır?
A) Evde ki esyaları dısarı çıkardık.
B) Yoldaki arabalara ceza yazılmıs.
C) Herkes bilmelidir ki ben bu sınavı geçeceğim.
D) Bir gün gelir ki seninle yeniden dost oluruz.

0 yorum:

Yorum Gönder