05:00
0
Dosya içeriği: 1. Sınıf Türkçe Uygun Noktalama İşaretlerini Kullanma dosyasını indir 1. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları Egitimhane.Com 1. Sınıf Türkçe Uygun Noktalama İşaretlerini Kullanma örneği formu download 1. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları 2011-2012 1. Sınıf Türkçe Uygun Noktalama İşaretlerini Kullanma 2011 1.Sınıf Uygun Noktalama İşaretlerini Kullanma 1. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları

KIRIK KALEM

     Semanur sınıftaki çalışkan öğrencilerden birisiydi( ) Öğretmeninin sözünü her zaman dinlerdi( ) Birgün yine okuldayken teneffüs zili çaldı ( )

-   Öğretmenim dışarı çıkabilir miyiz ( )

-   Evet Semanur( ) Çıkabilirsiniz ( )

-   Teşekkürler öğretmenim ( )

-   Rica ederim Semanur ( )

  Semanur her teneffüs olduğu gibi arkadaşı Tülay( )la birlikte oyun oynamaya başladı( ) Birlikte oyun oynarken çok mutlu oluyorlardı( ) Derken tekrardan zil çaldı( ) Bu ders başlangıç ziliydi( )Hemen sınıfa girdi( )

     Aman Allah( )ım ( ) Kalemim kırılmış. Kim kırdı kalemimi( ) Semanur o kızgınlıkla yanında oturan en yakın  arkadaşını suçlamaya başladı ( )

-   Sen kırdın benim kalemimi.

-   Hayır arkadaşım( ) Senin kalemini ben kırmadım( )

-   Ama bu sırada sadece ikimiz oturuyoruz( )

-   Hayır dedim sana( ) Ben kırmadım diyorum( ) İnanmıyor musun ( )

Semanur arkadaşını o kadar ağır bir şekilde suçlamıştı ki arkadaşı hüngür hüngür ağlamaya başladı( )Derken arka sıradakilerden birisi Semanur( )a seslendi.

- Semanur( )un kalemini ben kırdım arkadaşlar( )

- Ama nasıl olur ( )

- Evet( ) Ben kırdım( )Ama bilerek değil( )Yere düşmüştü( ) Yanlışlıkla üstüne bastım kırıldı ( ) Sana söyleyecektim ama sen gelir gelmez yanındaki arkadaşını suçladın ( ) Yani hatayı yapan bendim ama sen hiç araştırmadan ve kimseye sormadan en yakın arkadaşını suçladın ( )

Semanur yaptığı hatanın farkına varmıştı( ) Araştırmadan haksız yere arkadaşını suçlamıştı( ) Arkadaşından ne kadar özür dilese azdı( ) Hemen arkadaşından özür diledi ( )

-Arkadaşım( ) Çok özür dilerim( ) Seni suçlamam çok büyük bir hataydı( ) Ne olur beni affet( ) Affeder misin beni( )

Sizce ne oldu( )Merak ettiniz değil mi ( )Onların çok iyi arkadaş olduğunu söylemiştim size( ) Bir daha aynı hatayı yapmamak üzere arkadaşlıkları sıkı sıkıya devam etti( )


0 yorum:

Yorum Gönder