09:28
0

Dosya içeriği: 3. Sınıf Ön Yargı Okuma Anlam Çalışması dosyasını indir 3. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları Egitimhane.Com 3. Sınıf Ön Yargı Okuma Anlam Çalışması örneği formu download 3. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları 2011-2012 3. Sınıf Ön Yargı Okuma Anlam Çalışması 2011 ev ödevi 3. Sınıf Türkçe Etkinlik ve Çalışma Kağıtları
                              
 ÖN YARGI

      Gözleri ağlamaktan şişmiş, burnu kıpkırmızı olmuştu. Ağladığını kimse görmesin diye koşarak eve geldiği içinde nefes nefese kalmıştı. Annesi,”Ne oldu sana böyle Elif ? “demeye kalmadı, Elif çantasını kapının yanına bıraktığı gibi doğru odasına koştu. Kendini yatağının üzerine attı hıçkırıklarla ağlamaya başladı. Annesi onu bir süre yalnız bıraktı, belli ki Elif, bir olaya çok üzülmüştü.Bir süre sonra kendine geldiğinde annesini yanı başındaydı

­__Ne oldu Elif, anlatmak ister misin ? diye sordu.Elif;

__Ayşe… Bu gün herkesi, birinci tenefüs doğum gününe davet etti. Ben , belki beni unutmuştur diye bütün gün bekledim ama o benim dışımda bütün herkese davetiye verdi.Hem de süslü davetiyeler hazırlamıştı. Ondan  nefret ediyorum. Zaten hiç sevmedim onu. Çağırsa da gitmeyecektim .O tembel kendini beğenmiş ,şımarığın teki …

___Bence ön yargılı davranıyorsun Elif tanıdığım kadarı ile Ayşe çok iyi bir kızdır.Seni çağırmamasının mutlaka bir sebebi olmalı acaba son günlerde ona kaba davranmış olabilir misin ?


__Hayır anne. Ayşe beni sevmediği için beni davet etmedi. Ben de artık ondan nefret ediyorum.

  Elif tekrar ağlamaya başladı. Zeynep Hanım ne yapacağını şaşırmıştı.Bu sırada kapı çalındı.

Zeynep hanım kapıyı açtı. Gelen Ayşeydi;


___Zeynep Teyze Elif  ile görüşebilir miyim?


Elif meraktan kapıya gelmişti bile Elif , Ayşe’yi

görünce çok şaşırdı.Ayşe;

__Elifciğim, senin için hazırladığım davetiyenin çiçeği düşmüştü eksik vermek istemediğim için kırtasiyeden yeniden alıp yapıştırdım. Seni yarın doğum günüme bekliyorum. Diyerek davetiyeyi Elif’e uzattı. Elif elinde davetiye öylece kapıda kalakaldı. Annesine baktı, davetiyeye baktı. Annesine sarıldı  hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı. Şimdi eskisinden daha çok üzgündü.

                                                        N.Dilek SERİNDAĞ-2012

Elif eve nasıl geldi?





Annesi Elif’i görünce neden şaşırdı?




Elif ne için üzülmüştü?




Ön yargı ne demektir ?Sor öğren bu bölüme yaz.





Elif davetiyeyi alınca neden daha çok üzülmüş olabilir?




Her insan zaman zaman ön yargılı olabilir .Seninde ön yargılı davrandığın zamanlar olmuştur.Kendi yaşamından bir örneği buraya yazar mısın?









0 yorum:

Yorum Gönder