9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.
9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Ekoyay Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay yayıncılık Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Ekoyay yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Ekoyay Yayınları Matematik Ders kitabı, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Ekoyay YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
SAYFA 42...Anlama - Yorumlama
1- Sevdiğiniz şiirleri yeniden okuma ihtiyacı hissetmenizin sebepleri neIerdir? Şiirlerin her okun duğunda farklı anlamlar kazanıp kazanmadiğini sözlü olarak ifade ediniz.
İlgimizi çekmesi,kendimizden bir şeyler bulmamız...vb sebeplerle sevdiğimiz şiirleri tekrar tekrar okuruz.Şiirler çok anlamlı metinlerdir.Dolayısıyla her okuduğumuzda farklı anlamlar kazanabilir.
2-“Fil” adlı metin de temel anIamları dışında kulIanılan keIime ve ifadelerin altIarını çiziniz. Bu kelime ve ifadelerden yola çıkarak edebî bir metinde anlamların bağlama göre değişip değişmediğini belirleyiniz. Ulaştığınız sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.
FİL
Ömründe hiç fil görmemiş olan Hintliler, merakla ahıra koştular. İçerisi karanlıktı, kimse bir şey seçemiyordu. Hayvana dokunuyor, herkes anladığı gibi fili tarif ediyordu.
Biri hortumunu tutarak “Fil, bir borudur.” diyordu. Bir diğeri kulağına dokunarak “Hayır!” diyordu. “Fil bir yelpazedir.” Bir başkası ayağına tutunarak “Bir sütun...” diyordu. “Kocaman bir sütuna benziyor.” Öte ki sırtını elleyerek, “Fil taht gibidir.” diyordu.
Herkes dokunduğu yerine göre fiIi tarif etti. Birinin niteleyişi diğerini tutmadı.
Her kelime kullanıldığı bağlama göre yeni yeni anlamlar kazanabilmektedir.
3-“Edebî metin özel bir iletişim aracıdır.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Edebî bir metni diğer iletişim araçlarından ayıran belirgin farklar nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Edebi metnin kişiye has olan yani yaratıcısına has olan duygu ve düşünceleri anlatması hususu aklımıza gelmektedir.Mesajın kişinin duygu ve düşünce dünyasına göre şekillenmesi edebi metni diğer iletişim araçlarından ayıran önemli bir özelliktir.
7-Etkinlik: “Belirlenen”, “Lütfen Dokunmayın” ve “Fil” metinlerinin anlatım bakımından aralarındaki farklılıkları belirleyiniz. İnsan, her mekânda ve zamanda “anlatma, gösterme ve coşku ile dile getirme” biçimleriyle kendini ifade eder. İncelediğiniz bu metinlerin hangi anlatım biçiminde değerlendirilebileceğini sözlü olarak ifade ediniz.
'' BELİRLENEN'' metni manzum şekilde '' FİL '' metni düz yazı şeklinde ''LÜTFEN DOKUNMAYIN'' metni ise diyalog şeklinde daha terimsel bir ifadeyle göstermeye bağlı şekilde karşımıza çıkmaktadır.Belirlenen adlı metinde dizeler ve ahenk bizi karşılıyorken Fil metninde belli bir ana fikir etrafında bir araya gelen cümleler dikkatimizi çekmektedir.Lütfen Dokunmayın adlı metinde ise sahnelenmek üzere yazılankarşılıklı konuşmalar yer almaktadır.
4-“Edebiyat ve Hayat” metninden “edebî eser -kurmaca- gerçeklik” kavramlarının hangi anlamlarda kullanıldığını sözlü olarak ifade ediniz.
Edebi eser estetik zevk uyandırmak amacıyla oluşturulmuş metinlere verilen isimdir.Kurmaca gerçeklik ise bir takım gerçekliklerin yazar tarafından tekrar inşa edilmesidir.Yani yazarın oluşturduğu gerçekliktir.Salt gerçeklik değildir.
5-“Sanat Geneli ya da Özü Yansıtır” adlı metinde geçen “Gerçi yazar, hayatı, insanları, onların tutkularını, özelliklerini anlatır ama bu, gerçek hayatı olduğu gibi anlatmak değildir.” ifadesini yorumlayınız.
Kısaca ifade etmek gerekirse mevcut gerçekliğin yazar tarafından tekrar inşa edilmesi anlatılmaktadır.Yani yazarın oluşturulduğu gerçekliktir.
6-“Sanat Geneli ya da Özü Yansıtır” adlı metinde yazar edebî metin ve gerçeklik ilişkisini nasıl ifade etmiştir? Açıklayınız.
''Yazar; hayatı, insanları, onların tutkularını, özelIiklerini anlatır ama bu, gerçek hayatı olduğu gibi anIatmak değildir.''cümlesinden hareketle edebi metnin temeldeki gerçeklikten hareketle yazarın oluşturduğu gerçeklikle karşımıza geldiği anlatılmaktadır.
7-Tarih, coğrafya, felsefe vb. bilim dallarında bilgi sahibi olan bir yazarla söz konusu alanlarda bilgisi olmayan bir yazarın ortaya koyduğu edebî bir metin arasında ne gibi farklar vardır? Bilim alanındaki yeni bulgu ve bilgilerin edebî gerçekliğe bir alt yapı oluşturup oluşturmadığını tartışınız. Tartışma sonuçlarını sözlü olarak ifade ediniz.
Farklı bilim dallarında bilgisi olan bir yazarın bu bilim dallarından faydalanması olağan bir durumdur.Farklı bilim dallarında bilgisi olmayan bir yazar bunları eserine yansıtmaz.Bilim alanındaki gelişmeler edebi gerçekliğe alt yapı oluşturabilir.Örneğin yeni bir şeyin keşfini bir yazar kendisine göre yorumlayıp bununla ilgili bir hikaye oluşturabilir.
1. Etkinlik: Bu ünitenin “Metin” konusunda yer alan Konya ile ilgili 3 ve 4. metinleri gözden geçirmiştiniz. Metinler arasında “gerçeklik” açısından ne gibi farklılıklar olduğunu tartışınız. Her iki metinde farklı bilim ve bilgi alanlarına ait hangi verilerin bulunduğunu belirleyiniz. Belirlediğiniz unsurları aşağıdaki tablodaki noktalı yerlere yazınız.
2. Beş Şehir
Beş Şehir'de yazarın gözlemleri sanatçının kendi duygu ve hayal süzgecinden geçirilerek verilmiştir.Sanatçı kendi yorumunu katmıştır.
1984 Sonrası Konya
Bu metinde yazar kendi yorumunu katmadan bilgi vermek amacıyla metnini oluşturmuştur.Sanatçı gerçekleri olduğu gibi yansıtmıştır.
Metinlerde coğrafya ve tarih bilim dallarına ait veriler bulunmaktadır.
0 yorum:
Yorum Gönder