05:00
0
9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Ekoyay Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay yayıncılık Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Ekoyay yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Ekoyay Yayınları Matematik Ders kitabı, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Ekoyay  Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Ekoyay YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
SAYFA 51
5- sayfadaki 2.2. metin ile aşağıdaki 2.3, 2.4 ve 2.5. metinlerdeki şiirleri yapı bakımından kar­şılaştırınız. Şiirlerin yazılış dönemleri ile yapı özellikleri ara sında bağ kurmaya çalışınız.

2.2 metin beyit nazım birimiyle yazılmış ölçü olarak aruzun kullanıldığı bir şiirdir.2.3 metin üç dizeden oluşan bentlerle kurulmuştur.Diğer şiirler ise serbest tarzda yazılmış.Birim anlayışı güdülmemiştir.

1. Etkinlik: a) “Semai”, “Gazel”, “Karanfil” ve “Sanat” adlı şiirlerin yapılarıyla ilgili bilgileri dikkate alarak aşağıdaki tabIoyu doldurunuz. Şiiri oluşturan birimlerin bir tema etrafında, bir düzen içinde birleşir; anlam ve ses kaynaşmasından oluşan bu birimlere beyit, bent, kıta, şiir cüm­leleri denir ve bunlar şiir metnini meydana getirir. Buna göre nazım birimi, tema, uyak düzeni ve ölçünün nazım biçiminin oluşmasındaki işlevlerini belirleyiniz.


2.1. Metin
2.2. Metin
2.3. Metin
2.4. Metin
2.5. Metin
Nazım birimi
edebiyatfatihi.net 
DÖRTLÜK
BEYİT
Üçer dizelik bent
Bent
BENT
Birimleri birleştiren ortak noktalar (tema)
İLAHİ AŞK
BEŞERİ AŞK
Sevgili
Aşk
SEVGİLİ
Ölçü
HECE
ARUZ
Serbest
SERBEST
SERBEST
Uyak şeması
Abab cccb dddb
Aa ba ca da
---,aab
YOK
YOK
Nazım biçimi
www.edebiyatfatihi.net 
Semai
Gazel
Serbest nazım
SERBEST NAZM
SERBEST NAZIM

b) Tablo üzerinde yaptığınız çalışmadan hareketle nazım şekillerinin nasıl oluştuğunu belirleyi­niz. Her dönemin ve her şairin kendi şiir anIayışını ortaya koymasının nazım şekliinin oluşumunda nasıl bir rol oynadığını açıklayınız.

Nazım şekilleri yapı özelliklerine bağlı olarak oluşmuştur.Her nazım şeklinin yapı özellikleri birbirinden farklıdır.Nazım şekilleri sanatçıların aynı özelliklerle şiir yazmalarıyla oluşmuştur.

2-Etkinlik: “Her şiirin kendine özgü bir yapısı olduğu” düşüncesinden hareketle okuduğunuz metinlerde şiiri oluşturan yapı,dil,anlam,ahenk gibi ögelerden birinin eksik olması şiirin bütünlü­ğünü nasıl etkiler? Ulaştığınızsonuçları sözlüolarak ifade ediniz.

Şiirin anlam bütünlüğü bozulur.Şiirdeki ahenk oluşmayabilir.İletilmek istenen tema tam olarak iletilemeyebilir.








0 yorum:

Yorum Gönder