01:00
0
9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Ekoyay Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay yayıncılık Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Ekoyay yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Ekoyay Yayınları Matematik Ders kitabı, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Ekoyay  Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Ekoyay YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
Sayfa 36
4-Metinde, edebî eserin varlık sebebinin hangi ifadelerle diIe getirildiğini sözlü olarak ifade ediniz.
Bu şekilde hayatiyet bulan kelimeler, bir tercih, bir tavır ve nihayet bir üslup oluşturur. Üslup ile ruh hâli arasında çok yakın bir ilişki vardır. Günlük hayatta neşeli iken seçtiğimiz kelimeler, kul­landığımız telaffuz ve ses tonu; üzüntülü iken kullandığımız kelimeler ve telaffuzlarla karşılaştı­rırsak psikolojik durumumuz ortaya çıkar. Sözlerimiz, o anki meramımızı anlatırken derunumuz- daki hâller kelimelere akar

Yani insana dair ne varsa edebi eser onu anlatır.Eebi eserin temel hareket noktası elbetteki insandır.

5-Yazar, edebî metinlerin yazıldıkları dönemle ilişkili olduklarını nasıl ifade etmektedir? Açık­layınız
Yazılı ve sözlü bütün iletişimleri; geçmiş toplumların gelenek ve göreneklerini, sosyal yapıla­rını, siyasi örgütlerini ve bütün kurumlarını; hâlihazırdaki toplumların hemen gö rünen ve görünemeyen bütün özelliklerini; ferdin il gi merkezlerini ve psikolojik açılımlarını, sosyal paylaşımla­rı; kültürler arası ilişkileri; cemiyetlerin zevk muhitlerini; entelektüel veya popülist grupIarı; yu­karıda anlatmaya çalıştığımız ilişki zincirini, kompoze ve bütünlük fikriyle, estetik yorumlarla ve daha pek çok yönleriyle edebî eserlerde görmek mümkündür.

Yazar bu ifadelerinde bir toplum duygusu ,düşüncesi ,hissi ,yaşam tarzı ne ise bunların bütününe edebi eserin yer verdiğini anlatmaya çalışmıştır.


6-Edebiyat ve Hayat” adlı metnin yapı birimlerini belirleyiniz. Yapı birimleri arasındaki an­lam bütünlüğünün hangi unsurlar aracılığıyla sağIandığını açıkIayınız. Metnin yapı birimlerini bir şema üzerinde gösteriniz. Bu birimlerin metindeki an I am bütünlüğünü nasıl sağ I adığını tar­tışarak metnin iskeletini gösteren bir şema oluşturunuz.


Bu metin Giriş,Gelişme ve Sonuç bölümlerinden oluşmuştur.Bu bölümler birbirine bir ana düşünce etrafında bağlanmıştır.
İlk iki paragraf giriş bölümünü son paragraf sonuç bölümünü diğer paragraflar ise gelişme bölümünü içermektedir.

7“Edebiyat ve Hayat” metninde, yazarın dilin hangi işlevlerini kullandığını sebepleri ile bir­likte açıklayınız.


Yazar herhangi bir hususta bilgi verme amacı güttüğü için dil de göndergesel işlevde kullanılmıştır.Ayrıca söz konusu metin öğretici bir metindir.

1. Etkinlik: Cahit Sıtkı Tarancı’nın “Otuz Beş Yaş” şiirini farklı kişilere oku muş ve şiirin onlar­da bıraktığı tesirleri gözlemlemiştiniz. “Otuz Beş Yaş” şiirinden hareketle edebî bir metnin farklı kişilerde farklı tesirler bırakmasının sebeplerinin neler olabileceğini aşağıdaki noktalı yere yazı­nız.
Otuz Beş Yaş şiirinden  her okuyanın farklı yorumlar çıkarması edebi metinlerin çok anlamlılığıyla ilgilidir.Bu çok anlamlılık okuyanların bilgisi,birikimi,kültürü, ruh durumuyla birleşince kişiden kişiye farklılık gösteririr ve herkeste farklı tesirler bırakır.

1. Etkinlik: Seyrettiğiniz bir filmi kısaca anlatınız. Filmde anlatılanların ve görüIenlerin aynısı­nın gerçek hayatta yaşanıp yaşanamayacağını tartışınız. Tartışma sonun da edebî metnin de ya­şanılan gerçekliği olduğu gibi yansıtıp yansıtamayacağını sözlü olarak ifade ediniz.
Filmde anlatılanların AYNISI gerçek hayatta YAŞANAMAZ...Çünkü filmler kurmaca yapımlardır ve  filmdeki olay örgüsünün gerçek hayatta bire bir tıpa tıp aynen yaşanması mümkün değildir.Edebi metinler de yaşanılan gerçekliği dönüştürerek kurmaca halinde yansıtır.

0 yorum:

Yorum Gönder