12:51
0

     1. “Verdiğin sözleri ne çabuk unuttun!” Bu cümlenin öznesi aşağıdakilerden hangisidir? 
    A) Verdiğin sözleri 
    B) Ne çabuk 
    C) Sözleri 
    D) Sen
    2. “Mehmet Bey yavaş yavaş kötü alışkanlıklarını değiştirmeli.” cümlesinde aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı yoktur? 
    A) Kim 
    B) Ne zaman 
    C) Nası
    D) Neyi
     3. "Ali arkadaşıyla sınıfa girdi." cümlesinde yüklem olan kelime hangisidir? 
    A) Ali 
    B) Girdi 
    C) Sınıfa 
    D) Arkadaşlarıyla

    4. "Bu çocuğu görünce gül atmaya başladı." tümcesinde işi yapan kimdir? 
    A) Bu çocuk 
    B) O 
    C) Gül 
    D) Çocuk

    5. "Babam henüz eve gelmedi." tümcesinin yüklemi nedir? 
    A) Babam 
    B) Gelmedi 
    C) Eve 
    D) Henüz

     6. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin yazılışı özne-yüklem ilişkisi açısından yanlıştır ? 
    A) Adamlar çarşıdan koşa koşa geldiler. 
    B) Dakikalar bir türlü geçmek bilmiyor. 
    C) Raftaki kitaplar yere düştüler. 
    D) Babam kitap okumayı çok sever.

     7. "Yemek yemeyi sever misin?" cümlesinde öznesi aşağıdakilerden hangisidir? 
    A) Ben 
    B) Yemek 
    C) Sen 
    D) Siz
     8. "O fidanı ben diktim" tümcesinin öznesi hangisidir? 
    A) O 
    B) Fidanı 
    C) Diktim 
    D) Ben

    9. Aşağıdaki tümcelerin hangisinin hem öznesi hem de yüklemi çoğuldur? 
    A) Ellerim çok üşüyor. 
    B) Yolcular arabadan indiler. 
    C) Fidan ne çabuk büyümüş. 
    D) Yağmurlar birden başladı.

     10. "Küçük kız avucunu açtı." cümlesinde özne ve yüklem sırasıyla aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir? 
    A) Küçük - avucunu 
    B) Kız - küçük 
    C) Küçük - açtı 
    D) Küçük kız - açtı
      11. "Yarın sabah okula gidiyorum." cümlesinde aşağıdakilerden hangisi yüklemdir? 
    A) Sabah 
    B) Okula 
    C) Yarın 
    D) Gidiyorum

     12. "Beni yalnız bırakma onlar gelene kadar" cümlesinin yüklemi hangisidir? 
    A) Yalnız 
    B) Bırakma 
    C) Kadar 
    D) Onlar
     13. "Özgür, babasının yanında çalışıyor." cümlesinin öznesi hangisidir? 
    A) Babasının 
    B) Yanında 
    C) Özgür 
    D) Çalışıyor

     14. "Kardeşim pencerenin camını kırdı." cümlesinin yüklemi aşağıdakilerden hangisidir? 
    A) Kardeşim 
    B) Pencere 
    C) Cam 
    D) Kırdı
     15. "Asırlık çınar ağacı evlerinin önündeydi." cümlesinin yüklemi hangisidir? 
    A) Çınar 
    B) Çınar ağacı 
    C) Önündeydi 
    D) Evlerinin önündeydi

     16. "Ağacın yapraklarından taç yapılıyordu." cümlesinde özne aşağıdakilerden hangisidir? 
    A) Ağcın 
    B) Yapraklarından 
    C) Taç 
    D) Yapılıyordu

    17. "Kitap az önce burada duruyordu." cümlesinin öznesi hangisidir? 
    A) Kitap 
    B) Az önce 
    C) Burada 
    D) Duruyordu
      18. "Yarın sabah okula gidiyorum." cümlesinde aşağıdakilerden hangisi yüklemdir? 
    A) Sabah 
    B) Okula 
    C) Yarın 
    D) Gidiyorum
      19. "İki arkadaş çok iyi anlaşıyorlardı." tümcesinin öznesi hangisidir? 
    A) Arkadaş 
    B) Çok 
    C) İyi 
    D) İki arkadaş

    20. "Onu nerede görsem tanırım:" tümcesinde özne aşağıdakilerden hangisidir? 
    A) Ben 
    B) Nerede 
    C) Onu 
    D) Görsem
    Test Çöz,ilköğretim 5.Sınıf Türkçe, Online, İnteraktif, Özne Yüklem, etkinlikleri yap, öğretimi, testi, çalışma sayfası, test çöz, testçöz, online test çöz, doğru yanlış etkinliği, 5.Sınıf Özne Yüklem tanıtma anlatma etkinliği, 5.Sınıf Özne Yüklem tanıtma anlatma etkinliği, 5.Sınıf Özne Yüklem tanıtma anlatma etkinliği ara, 5.Sınıf Özne Yüklem etkinliği bul, Özne Yüklem tanıtma anlatma etkinliği çöz,

1.  A) B) C) D)
2.  A) B) C) D)
3.  A) B) C) D)
4.  A) B) C) D)
5.  A) B) C) D)
6.  A) B) C) D)
7.  A) B) C) D)
8.  A) B) C) D)
9.  A) B) C) D)
10.A) B) C) D)
11.A) B) C) D)
12.A) B) C) D)
13.A) B) C) D)
14.A) B) C) D)
15.A) B) C) D)
16.A) B) C) D)
17.A) B) C) D)
18.A) B) C) D)
19.A) B) C) D)
20.A) B) C) D)
Hazırlayan: sorutest.net

0 yorum:

Yorum Gönder