11:31
0
6. 7. 8. Sınıf Türkçe Dersi 2012-2013 2. Dönem Zümresi, 6,7,8. Sınıf Zümre Toplantı Tutanakları, 6. 7. 8. Sınıf Türkçe Dersi 2012-2013 2. Dönem Zümresi indir. Umarım işinize yarar!
2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

SEVİNDİK ORTAOKULU

TÜRKÇE DERSİ 2. DÖNEM ZÜMRE TOPLANTISI VE  KARARLARIDIR

Karar No: 3   

Karar Tarihi: 18.02. 2013

        Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası

        Toplantıya Katılanlar: Utku KARATAŞ (Müdür Yardımcısı), Süleyman KÖKÇIKARAN(Türkçe Öğrt.),Kimya SELVİ(Türkçe Öğrt.),Emine TOYCU (Türkçe Öğrt.),Neriman KARAGÖZ(Türkçe Öğrt.),Gülsüm YILMAZ(Türkçe Öğrt.).

 Gündem maddeleri:

1)   Açılış, yoklama, yönetmeliğin zümre ile ilgili 95. maddesinin okunması,

2) Mevzuattaki yenilik ve değişikliklerin, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,

 öğretim yılı iş takvimi ve öğretmen yıllık çalışma programının değerlendirilmesi, aksamalar varsa gerekli değişikliklerin yapılması,

 3) 1. dönem; ünitelendirilmiş yıllık plana yazılan ders içi, disiplin ve ara disiplin kazanımları ile etkinliklerin gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak önlemlerin belirlenip plana eklenmesi

4) 1. dönem; plana alınan ders ve Atatürkçülük konularından bitirilemeyenler varsa sebeplerinin belirlenmesi ve 2. dönem nasıl telafi edileceğinin kararlaştırılıp plana yazılması,

5) 1. dönem;  ünite, tema ve konu sıralamasında yapılan yer değişikliklerinin yararlı olup-olmadığının ve belirlenen sıralamaya devam edilip-edilmeyeceğinin  kararlaştırılması,

 6) 1. dönem; kazanımların gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminde isabet olup olmadığının belirlenmesi, aksaklık varsa yapılması gereken değişikliklerin belirlenmesi.

7) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması kararlaştırılan kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılacak değişikliklerin belirlenmesi,

8) 1. dönem; yapılması planlanan inceleme, gezi, gözlem, deney ve araştırmaların yapılma durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa sebeplerinin ve yapılacak değişikliklerin belirlenmesi.

9)1. dönem; ders için hedeflenen sınıf başarı yüzdeliklerinin şubeler bazında tek, tek tespit edilmesi, şubeler arası farklılıkların nedenlerinin tespit edilmesi, eksiklik varsa sebeplerinin belirtilmesi ve düzeyin yükseltilmesi için 2. dönem alınacak önlemlerin ve yeni hedef başarı yüzdesinin kararlaştırılması.

10) 1. dönem; yapılması planlanan sınavların sayılarının, zamanlarının, türlerinin tespitindeki isabet durumunun belirlenmesi, ihtiyaç varsa 2. dönem için yapılacak değişikliklerin belirlenip plana eklenmesi.

11) 1. dönem; öğrencilere verilen performans görevlerinin gerçekleşme düzeyinin, projekonularının uygunluğunun ve değerlendirme ölçütlerindeki isabet durumunun değerlendirilmesi.

 12) 1. dönem idareden ve velilerden istenen desteklerin gerçekleşme durumu ile velilerin ders izleme işlemlerinin değerlendirilmesi, aksaklık varsa alınacak tedbirlerin belirlenmesi.

 13) 1. dönem; Eğitim Bölgesi Zümre Öğretmenler Kurulu Gündemi’ne taşınan sorunların çözülme durumunun değerlendirilmesi, aksaklık varsa yapılması gereken işlemlerin belirlenmesi, 

14) Dilek, temenniler ve kapanış.


         GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ :



1)Toplantı 18.02.2013,Pazartesi  günü saat 13.00’te Öğretmenler Odası’nda Müdür Yardımcısı Utku KARATAŞ başkanlığında Türkçe öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleşti.1. dönem olduğu gibi Zümre Başkanı Neriman KARAGÖZ, yazman Gülsüm YILMAZ seçildi.Açılış ve yoklamanın ardından yönetmeliğin zümre ile ilgili 95. maddesinin okunarak gündem maddelerinin görüşülmesine devam edildi.



2) Mevzuattaki yenilik ve değişiklikler, yeni gelen emir, genelge ve tebliğler incelendikten sonra öğretim yılı iş takvimiyle öğretmen yıllık çalışma programı incelenerek herhangi bir aksaklık tespit edilmediğinden  değişiklik yapılmasına gerek duyulmamıştır,



3) 1.dönem yapılan ünitelendirilmiş yıllık planlara göre, konuların zamanında işlenip işlenemediğinin, iş takvimi ve çalışma programına uyulup uyulamadığının tespiti konusunda Emine TOYCU ” Geri kalınan konular olsa da diğer haftalarda telafi edilebildiğinden herhangi bir aksamaya neden olmuyor”dedi.Diğer öğretmenler de Emine TOYCU’nun görüşüne katıldıklarını dile getirdiler.     

    Ayrıca ders öğretmenlerinin elinden gelebildiğince her konuda konuşma ve yazma etkinliklerini tüm öğrencilere yaptıramasa da ilerleyen konularda geçtiği konuların yazma ,konuşma etkinliklerine katılmayan öğrencilerin de katılımlarını sağlayarak öğrencilerin tüm konuların etkinlilerine eşit bir şekilde katılmalarana özen gösterirse sorunun giderilebileceği hakkında karar birliğine varıldı.



4)1. dönemde kılavuz kitapta belirli gün ve haftalarla ilişkilendirilen Atatürkçülük konularının planda belirtilen tarihlerde işlenmesinde hiçbir aksaklık olmadan konuların yetiştirildiği hakkında  tüm öğretmenler tarafından görüş birliğine varıldı.



5) 1. dönem;  ünite, tema ve konu sıralamasında kılavuz kitapta belirtildiği üzere belirli gün ve haftalarla ilişkilendirilmiş Atatürk teması ve konularının planda da  belirtilen ilgili günlerin tarihlerinde işlenmesinin belirli gün haftaların önemini vurgulayabilmek adına son derece yararlı olduğu  diğer ünite ,tema ve konularının işlenişinde planda belirtildiği üzere kılavuz kitaptaki sıralamaya aynen riayet edildiği ve planda belirtilen sıralamaya aynı şekilde devam edilmesi konusunda herkesin hemfikir olduğu dile getirildi.



6)  1. dönem; kazanımların gerçekleştirilmesi için yapılan etkinliklerin, etkinliklerin yapılmasında kullanılan yöntem ve tekniklerin seçiminin oldukça isabetli olduğu her konunun okuma,yazma,konuşma,dilbilgisi ve dinleme bölümlerindeki etkinliklerin olabildiğince kılavuz kitapta da belirtilen ve açıklaması yapılan yöntem ve tekniklere uygun şekilde işlenmesine özen gösterildiği Gülsüm YILMAZ tarafından dile getirildi. Ancak öğretmenin gerek duyduğu takdirde farklı yöntem ve teknikleri kullanmasının da kazanımlara ulaşılmasına katkı sağlayacağı özellikle kılavuz kitapta dilbilgisi etkinliklerinin yetersiz kaldığı  için ek çalışmalara gerek duyulduğu Kimya SELVİ tarafından dile getirildi.



7) 1. dönem; etkinliklerde kullanılması kararlaştırılan kaynak, araç-gereçlerin temin ve kullanım durumunda herhangi bir aksaklığın olmadığı ve aynı şekilde devam edilmesi  görüş birliğine varıldı.



8)1. dönemde çocuklara mektup yazabilme ve gönderebilme alışkanlığının kazandırılması amacıyla 6.sınıflara yönelik öğrencinin velisine mektup gönderme ve tiyatro yazıp canlandırma etkinliği düzenlediğini dile getiren Süleyman KÖKÇIKARAN, bu tip etkinliklerin, öğrenciler adına oldukça dikkat çekici olduğu için, dersi tek düzelikten kurtarmak,  derse olan ilgiyi artırmak ve  yaşayarak öğrenme adına yer verilmesi gerektiğini ifade etti.

 

9) 1.dönem derslerdeki başarı ve başarısızlık yüzdeliklerinin şubeler bazında tek, tek tespit edilmesine geçildi.



 5/A:%                    5/B:%  100         5/C:%        5/D:%          5/E:%          5/F:%100

 6-A: %                   6-B: %          6-C:%        6-D: %  100   

 7-A: % 100            7-B:%           7-C:%   100                

 8-A:%  91,18         8-B:%           8-C:%                 

 Başarı oranı yukarıdaki şekilde tespit edildi.

      Kimya SELVİ: 1. Dönem istenilen başarıya ulaşılmaya çalışıldı. 2. dönem başarının artması için daha çok çalışıp öğrencilerin aktif olmasını ve çok çalışmasını sağlamalıyız.” dedi.



      Neriman KARAGÖZ: Şubeler arası farklılıkların nedenlerinin öğrencilerin çalışma alışkanlıklarından kaynaklanmaktadır. Seviye sınıfları yapılmamasına rağmen aynı sınıflara çalışma alışkanlığı aynı olan öğrencilerin denk gelmesinden kaynaklanmaktadır.” dedi.



      Karar olarak 2. dönem başarının yükseltilmesi için öğretmenlerce alınacak ek tedbirler olarak kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasına ağırlık verilecek ve okunan kitaplarla ilgili sınıfta bazı saatler soru sorulmasına özen gösterilecek. Yeni hedef başarı bütün sınıflarda % 100 olarak tespit edildi.



              Emine TOYCU:Birinci dönem genel olarak iyi geçmiştir. Konular öğrencilerin seviyelerine uygun, yıllık planlar doğrultusunda işlenmiştir. Öğrenci seviyelerine uygun sorular çözülmüş ve öğrencilere gerek konu aralarında gerekse ünite sonlarında testler dağıtılarak konunun pekiştirilmesi sağlanmıştır. Bu dönem başarının daha da artması için gerekli çalışmalar yapılacaktır;  buna rağmen başarıyı yeterli bulmuyoruz. Başarının daha da artırılması için öncelikle başarısızlığı olan öğrencilerin başarısızlıklarının nedenlerinin doğru tespit edilerek giderilmesi gerekmektedir. Okulumuzdaki başarısızlığın temelinde en az öğrencilerin kişisel nedenleri kadar toplumsal nedenler de etkili olmaktadır. Öğrencilerin ailevi, sosyal, ekonomik, çevre şartları, kültür seviyeleri, sorumluluk bilincinin yeterli oranda kazanılamadığı vb. nedenler başarıyı etkilemektedir. İkinci dönem çeşitli önlemlerimizle başarının daha artacağı inancındayım,dedi.

               Gülsüm YILMAZ:  Öğrencilerin öncelikle verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmeleri ve yapılacak veli toplantısında ailelerin de verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmeleri gerekmektedir. Öğrenciler genelde Türkçe dersini seviyorlar. Öğrencilerin sosyal, ekonomik, kültürel, aile şartlarını düşündüğümüzde duygu ve düşüncelerini anlatmakta sıkıntı çektiklerini, söylenenleri anlamakta zorlandıklarını, yeterli okuma alışkanlıklarının olmadığını gözlemliyoruz. Öğrencileri bir bütün olarak değerlendiriyoruz. Planlı ve düzenli ders çalışma, okuma, öğrenciyi ilgi, yetenek, becerileri doğrultusunda yönlendirme, daha fazla test çözerek sınavlara hazırlanma, veli işbirliği vb. konularda çalışmalarımız ikinci dönemde de sürecektir,dedi.

             Süleyman KÖKÇIKARAN : Sorunlu ve davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenerek öğrenci davranışlarınnı görüşülmesi, velisiyle gerekli iletişimin kurulması gereklidir.5.6.7.8.sınıflarda hala okuma seviyesi çok düşük öğrencilerimiz var. Bu öğrencilerimizi daha fazla kitap okumaya yönlendirmeliyiz. Görsel araç-gereçlerden, okul ve çevre olanakları dahilinde daha fazla yararlanmalıyız. Öğrencileri seviyelerine, ilgi ve becerilerine göre sosyal, kültürel etkinliklere yönlendirmeliyiz.1.dönemde olduğu gibi 2.dönemde de çalışmalarımız sürecektir,dedi.

             Kimya SELVİ:  Öğrenci başarısızlıklarının temelinde derse ilişkin hazırlıkların yeterince yapılmadığı görülmüştür. Sınıflarda program doğrultusunda araştırmaya ve sınıf içi etkinliklere ağırlık veriyoruz. Etkinlikleri mümkün olduğunca sınıfta yapıyoruz. Ancak öğrenciler gerekli aile desteğini alamıyorlar. Çevrenin ve ailenin sosyal, kültürel, ekonomik yetersizliği öğrencilerin de kişilik, sorumluluk ve çalışma isteklerini yeterince geliştiremiyor. Dolayısıyla okulda kazandırılmaya çalışılan davranışlar aile ve çevrede desteklenmeyince yeterli başarı ve gelişim sağlanamıyor. Öğrencilerin seviyelerini, okul, aile, çevre şartlarını göz önünde bulundurarak her olumlu davranış ve başarılarını değerlendirmeli ve desteklemeliyiz,dedi.



             Başarının arttırılması için alınacak önlemler:

Þ    Öğretimden önce eğitime ağırlık verilmesi,

Þ    Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması,

Þ    Okul-veli işbirliği,

Þ    Öğrencilerin seviyesine ve şartlarına uygun ölçme-değerlendirme yapılması,

Þ    Performans ve proje ödevlerinin yine öğrencinin ilgi,beceri ve erişebileceği kaynaklara göre verilip değerlendirilmesi,

Þ    Sosyal, kültürel, okul ve sınıf içi etkinliklere yönlendirme,

Þ    Öğrenci merkezli eğitim-öğretim,

Þ    Davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenip gerekli rehberliğin yapılması.”

          Başarısız öğrencilerin başarılarının artması için:

Þ    Başarısız ve pasif öğrencilerin baskı yerine uygun eğitim modelleriyle eğitilerek derse ilgilerinin sağlanmasına

Þ    Verilen ödevlerle sorumluluk duyguları arttırılmasına

Þ    Sorunları üzerinde titizlikle durulmasına

Þ    Başarılı öğrencilerin yanlarına oturtularak aktif hale getirilmeye çalışılmasına

Þ    Tahtaya sıkça kalkmaları sağlanmasına

Þ    Takdir edici sözler ve davranışlar ile kendilerine güvenleri arttırılmasına karar verildi.



             Ayrıca Türkçe derslerindeki genel başarıyı yükseltmek için aşağıdaki çalışmaların da yapılmasına karar verildi:



·         Öğrencilerde görülen anlama, anlatım eksikliği ve bozukluğunu gidermek amacıyla kitap okuma saatleri oluşturulmasına karar verildi. Bunun için Türkçe derslerinin uygun saatlerinde düzenlemeler yapılacak olup 15-20 dakika kitap okutturulmasına karar verildi.



·         Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim öğrencileri için belirlediği “100 Temel Eser”  listesinin panolara asılması, öğrencilerin teşvik edilmeleri ve bu eserlerin okul ve sınıf kitaplıklarına kazandırılması için çalışma yapılması kararlaştırıldı.



   Öğrenci başarısızlıklarının temelinde derse ilişkin hazırlıkların yeterince yapılmadığı görülmüştür. Bu nedenle velilerle işbirliği yapılarak öğrencilerin görevlerini tam zamanında yapmaları için işbirliği yapılması kararlaştırıldı. Öğrenci ders hazırlıklarını sıkı takip edebilmesi bu konudaki başarısızlığın engellenmesinde etkili olacağı görüşüne varıldı.

       Ancak öğrencilerin evdeki ders yükü düşünüldüğünde her dersten verilen görevi yapma gayreti içinde olan öğrencinin yaşı gereği dinlenmeye ve oynamaya ihtiyacı varken buna vaktinin kalmayacağı bir gerçektir. Biz öğretmenler ödevlendirme yaparken öğrencilerin içinde yaşadığı sosyal çevreyi onların yaş düzeylerini bir yandan da diğer derslerden verilecek ödevleri de göz önüne almalıyız. Görevlendirme yapılırken aynı sınıfa derse giren öğretmenlerin birbirleriyle görüş alışverişinde bulunmalarının yararlı olacağı kanaatine varıldı.



Türkçe öğretmeni Gülsüm YILMAZ, dersleri öğretmen kılavuz kitabına göre işlediğini bunun yanında derse farklı kaynak kitapların ve çeşitli materyallerin de (hikaye,şiir,biyografi,Nutuk vb)getirildiğini ifade etti.Yeni müfredata uygun olarak öğretmenin artık yol gösterici,rehberlik eden kişi olduğu, derslerin öğrenci merkezli işlendiği,öğrencilerin derslerde daha aktif olduğu tespitinde bulunuldu.



  Öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin öğrenci merkezli eğitime uygun olduğu, bu etkinlikler sayesinde öğrencilerin derse katılımının üst düzeyde olduğu, etkinliklerin genel olarak tüm öğrenciler tarafından yapıldığı ders öğretmeni Emine TOYCU tarafından ifade edildi.Yeni müfredatın unsurlarından olan bitişik yazı ile derslerin yürütüldüğünü bu konuda öğrencilerin daha iyi yazabilmeleri için öğrencilerin sık sık kontrol edildiğini Neriman KARAGÖZ ifade etti;özellikle imla ve yazma hususunda bazı sıkıntılar yaşandığını bunu aşmak içinde gerekli çalışmaların yapılacağını ifade etti.Öğrencilere özellikle Türkçe sözlük ve imla kılavuzu kullanma alışkanlığının kazandırılması için bu konu üzerinde sıklıkla durulduğu ifade edildi.



10) 1. dönem sınavlarının sayısı, zamanları, türleri planda ve 1.dönem zümresinde belirtildiği şekilde uygulandığı,hiçbir aksaklık yaşanmadığı belirtilerek 2.dönemde de  1.dönem zümresinde ve planda belirtildiği sayıda ,zamanda ve şekilde yapılacağı şeklinde görüş birliğine varıldı.



11) 1. dönem; öğrencilere verilen performans görevlerinin  birkaç öğrenci dışında hepsi tarafından   yapıldığı ancak görevlere bazı öğrenilerce yeterli özenin gösterilmediği,içerik yönünden bekleneni yansıtamadığı, öğrencilerin görevlerini daha dikkatli ve özen göstererek yapması için performans görevlerinin önemine dikkat çekilmesi gerektiği belirtilerek 1.dönem zümresinde belirtilen proje ve performans konularının son derece  uygun olduğu ve değerlendirme ölçeklerinin de son derece sağlıklı bir değerlendirme yapmaya hizmet edecek şekilde olduğu konusunda görüş birliğine varıldı.



12) 1. dönem idareden istenen desteklerin gerçekleştirilmeye çalışıldığı ;ancak velilerden beklenen desteğin ve ilginin yeterince sağlanmadığı belirtildi.



 13)1. dönem; Eğitim Bölgesi Zümre Öğretmenler Kurulu Gündemi’ne taşınan sorunların çözülmesinde gerekli çabaların gösterildiği ikinci dönemde aynı çabaların özverili bir şekilde gösterilmesi gerektiği Utku KARATAŞ tarafından dile getirildi.  



14 )2. dönemin daha başarılı geçmesi dilekleriyle toplantı sona erdi.

 

        ALINAN KARARLAR:         

1)       Öğrencilerin öncelikle verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmeleri ve yapılacak veli toplantılarında ailelerin de verimli ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilecektir.

2)       Öğretimden önce eğitime ağırlık verilmelidir.

3)       Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması için çaba gösterilecek,ödüllendirme yöntemi uygulanacaktır.

4)       Okul-veli işbirliği sağlanacaktır.

5)       Öğrencilerin seviyesine ve şartlarına uygun ölçme-değerlendirme yapılmalıdır.

6)       Performans ve proje ödevlerinin yine öğrencinin ilgi,beceri ve erişebileceği kaynaklara göre verilip değerlendirilecektir.

7)       Sosyal, kültürel, okul ve sınıf içi etkinliklere yönlendirilecektir.

8)       Davranış bozukluğu gösteren öğrencilerin belirlenip gerekli rehberliğin yapılması sağlanacak,süreç takip edilecektir.

    9)Başarısız ve pasif öğrencilerin baskı yerine uygun eğitim modelleriyle eğitilerek derse ilgilerinin sağlanacaktır.

   10)Verilen ödevlerle sorumluluk duyguları arttırılması sağlanacaktır.

   11) İlgisiz öğrencilerin başarılı öğrencilerin yanlarına oturtularak aktif hale getirilmeye çalışılacaktır.

   12)Tahtaya sıkça kalkmaları sağlanarak öğrencide özgüven oluşmasına yardımcı olunacaktır.

   13)Takdir edici sözler ve davranışlar ile kendilerine güvenleri arttırılacaktır.

   14) Öğrencilerde görülen anlama, anlatım eksikliği ve bozukluğunu gidermek amacıyla 1.dönem uygulanan kitap okuma saatleri devam ettirilecektir.Bunun için Türkçe derslerinin uygun saatlerinde düzenlemeler yapılacaktır.

   15) Öğrencilere özellikle Türkçe sözlük ve imla kılavuzu kullanma alışkanlığının kazandırılması için bu konu üzerinde sıklıkla durulacaktır.

                                                            UYGUNDUR

                                                             18/02/2013                                          

                                                             Zeki BUDAK

                                                             Okul Müdürü

0 yorum:

Yorum Gönder