00:00
0
11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Lider Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Lider Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Lider Yayıncılık 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 11. Sınıf Edebiyat Lider yayıncılık Ders kitabı, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Lider yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Lider yayıncılık 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Lider Yayınları Matematik Ders kitabı, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Lider  Yayıncılık 11. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Lider YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Lider Yayınları 11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Lider


11. Sınıf Edebiyat Lider Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. 
SAYFA 40
2.ETKİNLİK:
“Sergüzeşt” adlı metni aşağıdaki başlıklara
göre inceleyiniz. Ulaştığınız sonuçları grup sözcülerinden sözlü olarak ifade etmelerini isteyiniz.
• Metindeki mekân tasvirlerini belirleyiniz. Bu tasvirlerin gerçeğe uygunluğunu araştırınız, işlevini belirleyiniz (birinci grup).
Metinde konak,yalı, salon gibi mekanlar yer almaktadır.Mekanlar olayların geçtiği yerler olarak geçmekte ve tasvirlerle anlatılmamaktadır.Mekanlar dönemin gerçekliğine uygundur.

• Metindeki zaman ile olay örgüsü arasındaki ilişkiyi belirleyiniz (ikinci grup).

Metindeki olay örgüsü ile zaman uyum içindedir.
• Metindeki kişilerin olay örgüsü içindeki işlevini belirleyiniz (üçüncü grup).
Celal ve Dilber olay örgüsünün temel kişileri diğerleri de yardımcı karakterlerdir.
8. Metnin ana düşüncesi ile yazıldığı dönemin sosyal hayatı arasındaki ilişkiyi belirleyiniz 
Romanda işlenen esaret meselesi toplumsal bir sorun işlenmiş ve okuyucuyu bilgilendirmek amaçlanmıştır.Dönemin sosyal hayatıyla ilişkilidir, çünkü o zamanlarda esir ticareti ve halayıklık var olan gerçekliktir.

9. Metnin ana düşüncesi yaşanılan gerçekliği mi yoksa insana özgü yaşanabilir bir gerçekliği mi ifade etmektedir? Niçin?
Yaşanılan gerçekliği ifade etmiştir, esaret o zamanların bir sosyal problemidir.
3. Etkinlik: Metindeki temel çatışmayı dikkate aldığınızda, roman kahramanlarından hangilerinin düşüncelerine katılıyorsunuz? Niçin?
..........Yorum sizin....
4. Etkinlik: İki gruba ayrılınız. Grup sözcülerinizi seçiniz. Grup sözcülerinin birinden aşağıdaki tabloyu tahyaya çizmesini isteyiniz. Yazarın fikrî yönünü (birinci grup) ve edebî yönünü (ikinci grup) inceleyerek çıkarımlarda bulununuz. Grup sözcülerinden ulaştığınız sonuçları tahtadaki tabloya maddeler hâlinde yazmalarını isteyiniz.

SORUNUN CEVABI MADDELER HALİNDE TIKLAYINIZ

5. Etkinlik: “Sergüzeşt” romanı hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.Farklı duygu ve düşüncelerin sebeplerini tartışınız.
YORUM SİZİN...
6. Etkinlik: “Sergüzeşt” romanının romantizmin hangi özelliklerini taşıdığını maddeler hâlinde belirleyiniz.
Sergüzeşt romanının
  •  toplumsal bir sorun olan esareti ele alması, 
  • toplumu düzeltmeye çalışması, 
  • duygunun ön planda olması
  • romantizmin özelliklerini yansıtır.

7. Etkinlik: İki gruba ayrılınız. “Sergüzeşt” romanında aile kavramına nasıl yaklaşıldığını (birinci
grup) ve romanın ana düşüncesi ile sosyal gerçeklik arasındaki ilişkiyi (ikinci grup) belirleyiniz. Ulaştığınız sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.
Toplumu oluşturan en küçük birimin aile olmasından aileyi etkileyen veya etkileyecek herhangi bir şeyin toplumu da etkileyeceği düşüncesi vardır ve aile kavramına bu şekilde yaklaşılmıştır.Romanın ana düşüncesi ile sosyal gerçeklik arasında ilişki vardır, roman o zamanın sosyal bir problemi olan esaret meselesine odaklanmıştır.

0 yorum:

Yorum Gönder