12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim yayıncılık Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Mevsim yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Mevsim Yayınları Matematik Ders kitabı, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Mevsim YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
SAYFA 41:1.Hamdullah Suphi Tanrıöver bu metni niçin yazmıştır?
Yazar bu metni işgal altındaki İstanbul içerisinde yaşadığı olayları ve duyduğu hisleri aktarmak için yazmıştır.
2.Metnin yapısını oluşturan ve yazarın düşüncelerini yoğunlaştırdığı temel anlam birimleri nelerdir? Bu birimlerle dönemin sosyal gerçekliği arasında nasıl bir ilişki kurulmuştur? Açıklayınız.
Metinde yapıyı oluşturmak için 19 birim ( paragraf ) kullanılmıştır. Bu birimler ile dönemin sosyal gerçekliği tasvir edilmiş, hikayelendirilmiş ve örneklendirilmiştir. Ortaya konulan tezler bu birimler sayesinde açıklanabilmiştir.
3.Köşe Minderi metnindeki anlam birimlerinin metnin temel düşüncesiyle nasıl bir ilişki içinde bulunduğunu belirleyiniz. Bunun metnin planının oluşturulmasındaki etkisini açıklayınız.
Metindeki anlam birimleri metnin ana düşüncesini destekleyen yan düşünce ve olaylardan oluşmuştur. Metin böylece ana fikir etrafında bir bütün haline gelmiştir.
4.Hamdullah Suphi Tanrıöver bu metni kurarken nasıl bir plan takip etmiştir? Parçayı giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine ayırarak her bir bölümün kuruluş planını yazınız.
Hitap cümlesini paragraf olarak kabul etmezsek metnin ilk iki paragrafı giriş bölümünü oluşturmaktadır ve bu bölümde köşe minderi vasıtasıyla okuyucuda merak uyandıracak şekilde bir başlangıç yapılmıştır. Son paragrafa kadar olan bölüm gelişme bölümüdür. Bu bölümde hem köşe minderi problemi çözülmüş hem işgal altındaki İstanbul’dan manzaralar aktarılmıştır. Son paragraf ise sonuç bölümüdür. Yazar bu paragrafta eski kötü günlerden kurtulmanın saadetini belirtiyor.
5.Okuduğunuz metnin ana fikri nedir? Bu fikrin günümüz yazarları tarafından da ele alınıp alınmadığını ve yazı dışında başka hangi iletişim araçlarıyla dile getirilebileceğini sözlü olarak ifade ediniz.
Ana fikir: Vatan bugünkü özgür ve bağımsız ortamına geçmişin kötü günlerinden geçerek gelmiştir.
Bu ana fikir sinema, radyo, televizyon, gazete, dergi, afiş, ilan, konferans, konser vs. iletişim araçlarıyla dile getirilebilir.
6.Köşe Minderi metninde işlenen ana fikir ile dönemin sosyal gerçekliği arasında nasıl bir ilişki vardır?
Açıklayınız.
Metin anlattığı dönemin sosyal gerçekliği ile kuvvetlice ilişkilidir. Çünkü metnin ana fikri bizzat o dönemin sosyal gerçekliğinde anlatılan olayların ışığında oluşturulmuştur. Hatıra türünde yaşanan olayları temel almak esastır.
0 yorum:
Yorum Gönder