16:00
0
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim yayıncılık Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Mevsim yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Mevsim Yayınları Matematik Ders kitabı, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Mevsim  Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Mevsim YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim


12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. 
sayfa 48
II. ÜNİTE
Ölçme ve Değerlendirme
1.Aşağıdaki ifadeler doğru ise cümlelerin başında yer alan kutulara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cümle veya cümlelerden oluşan ve birlikte kendi anlamları dışında bir başka hususu açıklayan, gösteren, anlatan söz kümesine anlam birimi denir. ( D )Gazetelerde konuyu ispatlama gayesi gütmeden yazılan yazılara makale denir.  ( Y )Deneme ile makale arasındaki en büyük fark, denemenin ispat gayesi gütmemesidir. ( D )Makalede yazarın samimi ve bilimsel bir üslup taşımaması gerekir. ( Y )Deneme, herhangi bir konuda düşünceleri kanıtlama gereği duymadan yazılan yazılardır. ( D )

Gezi yazısı, gezilip görülen yerler hakkında bilgi vermek, o yerlerin güzelliklerini anlatmak için yazılır. ( D )
2.Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
a. Deneme ve makalenin en büyük farkı, denemede İSPAT AMACI OLMAMASIDIR.
b. Makale ile fıkranın en büyük farkı, makalenin BİLİMSEL KONULARDA YAZILMASIDIR.
c. Türk edebiyatında gezi türünün en eski örneği SEYDİ ALİ REİS-MİRATÜL MEMALİK’TİR.
ç. Deneme türünün ilk örneklerini veren Fransız yazar, MICHEL DE MONTAİGNE’DİR.
d. GEZİ YAZISIgidilip görülen değişik mekânların farklı taraflarının, tarihî özelliklerinin anlatıldığı türdür.
e. Daha çok gazetelerde günlük problemleri ispat gayesi taşımadan ifade eden yazılara FIKRA denir.
f. Samimi bir üslupla yazılan, okurla dertleşiyor intibaı uyandıran ve ispat amacı gütmeyen yazı türü SOHBETTİR.

3.“Yalnız yaşamanın bir tek amacı vardır sanıyorum; o da daha başıboş, daha rahat yaşamak. Fakat her zaman, buna hangi yoldan varacağımızı pek bilmiyoruz. Çok kez insan dünya işlerini bıraktığını sanır; oysaki bu işlerin yolunu değiştirmekten başka bir şey yapmamıştır. Bir aileyi yönetmek, bir devleti yönetmekten hiç de kolay değildir. Ruh nerede bunalırsa bunalsın, hep aynı ruhtur; ev işlerinin az önemli olmaları, daha az yorucu olmalarını gerektirmez. Bundan başka, saraydan ve pazardan el çekmekle hayatımızın baş kaygılarından kurtulmuş olmuyoruz.”
Bu parça, yapı, tema, zihniyet ve anlatım bakımlarından hangi türü yansıtmaktadır?

A.Fıkra                 B.Deneme                         C.Makale                            D.Gezi Yazısı                      E.Hatıra

4.Aşağıdakilerden hangisi öğretici metinlerin dil ve anlatım özelliklerinden biri olamaz?
A.Metinler çoğunlukla açık, duru, akıcı ve tutarlıdır.
B.Metinlerde terim, kavram ve gündelik hayata ait dilden yararlanılır
C.Metinlerde didaktik, pastoral, tartışmacı, açıklayıcı anlatım tarzları kullanılır.
D.Dil, her kesimin anlayacağı ölçüde sade ve anlaşılır özelliktedir
E. Ana fikirlerle sosyal hayat arasında hiçbir bağ bulunmaz.

5.İnsan hakları, kişiyi özü ile yaşatacak kurallardır. Bu kurallar, insanı insan yapan kurallar olarak da tarif edilebilir. İnsan hakları 10 Aralık 1948’de başlamış bir olgu değildir. Dünya kurulalı insana, insan haklarına saygı her çağda zamana uygun olarak gösterilmiştir. İnsanların kendi istekleri dışında yaşamak zorunda bırakıldıkları şartlara tarih boyunca rastlanmıştır. Kullara kulluk etmek, köle hayatı yaşamak, işkencelere maruz kalmak bu yaşantıya örnek olarak verilebilir. Bu olguların dayanılmaz olduğu dönemlerde insanlar hoşnutsuzluklarını bir şekilde ortaya koyma zorunluluğu hissettiler.
Bu parça, yapı, tema, zihniyet ve anlatım bakımlarından hangi türün devamıdır?
A.Fıkra                 B.Deneme                         C.Makale                            D.Gezi Yazısı                      E.Hatıra

0 yorum:

Yorum Gönder