12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim * Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim yayıncılık Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Mevsim yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Mevsim Yayınları Matematik Ders kitabı, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Mevsim YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
12.SINIF EDEBİYAT MEVSİM YAYINLARI CEVAPLARI
SAYFA 31 (ilk kez)
1.Kitaba Hürmet isimli metnin hangi amaçla yazıldığını belirleyiniz.
Bu metin okuyucuya okuma hakkında kimi yön göstermeler amacıyla yazılmıştır.
2.Kitaba Hürmet metninin ana fikrini tespit ediniz. Bu ana fikrin günümüzde başka edebî türlerde de ele alınıp alınmadığını ve farklı iletişim araçlarıyla da ifade edilip edilemeyeceğini tartışınız.
Ana Fikir: Kitap okumak da kitap yazmak kadar ciddi bir iştir. Bu fikir günümüzde başka edebi türlerde de ( makale, fıkra vs. ) ele alınmaktadır ve hemen hemen bütün iletişim araçlarıyla ifade edilebilecek bir düşüncedir.
3.Devrin özelliklerinin o dönemde yazılmış edebî eserlere yansıyacağını düşünerek yukarıdaki metinde işlenen temel düşünce ile sosyal hayat arasındaki bağlantıyı belirleyiniz. Buradan hareketle eser ile yazıldığı dönem arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Devrin özelliklerini düşündüğümüzde dergi ve kitapların önemli ve popüler yayım araçlarından olduklarını söyleyebiliriz. Çünkü bu dönemde henüz radyo, televizyon, internet gibi araçlar gelişmemiştir. İnsanlar dergi ve kitapları kimi zaman eğlenmek, kimi zaman vakit geçirmek için okumaktadır. Bu düşüncelerden hareketle eser, yazıldığı devrin sosyal ve kültürel gerçekliklerini yansıtmaktadır.
4.Yukarıdaki metni, kullanılan kelimeler ve dil kuralları açısından inceleyerek Cumhuriyet Dönemini dil ve anlatım bakımından önceki dönemlerden ayıran tarafları sınıfta tartışınız. Elde ettiğiniz çıkarımları tahtaya yazınız.
Metnin dili günlük konuşma dilidir.Dil kurallarında ise Arapça-Farsça tamlamalardan ve dil kurallarından uzaklaşıldığı ve Türkçe kuralların uygulandığı görülmektedir. Cumhuriyet Dönemi Milli Edebiyat Döneminden keskin çizgilerle ayrılmamakla beraber yazı dili ile konuşma dili farkının ortadan kalkması, birçok edebi türün başarılı bir şekilde işlenmesi, edebiyatın halkı anlatması ve Atatürk inkılapları gibi kendine has temalarıyla önceki dönemlerden ayrılır.
5.Ataç’ın yazıya “Okumayı sever misiniz?” sorusunu yönelterek başlaması, deneme türünün hangi anlatım özelliğini yansıtır? Bundan yola çıkarak deneme türünün dil ve anlatım özelliklerini, kuruluş planını, yazarın meseleye karşı takındığı tavrı defterinize yazınız.
Yazarın yazıya bu cümleyle başlaması deneme türünün içten olma özelliğini yansıtır. Denemeler rahat okunabilen düşünce yazılarıdır. Deneme yazarı düşüncelerini kendi kendiyle konuşur gibi içten, akıcı, kıvrak bir anlatımla ele alır. Deneme yazarı ele aldığı konuyu alışılmışın dışında bir pencereden işler, okuyucuyu düşünmeye sevk eder.
6.Metni dil ve anlatım bakımından inceleyiniz. Tutarsız, açık olmayan, akıcılığı engelleyen ve duruluktan uzak cümleleri tespit ediniz. Elde ettiğiniz sonuçlara göre metnin dil ve anlatım özelliklerini defterinize yazınız.
Metinde tutarsız, açık olmayan, akıcılığı engelleyen ve duruluktan uzak cümleler bulunmamaktadır. Metin sağlam yapılı cümlelerden oluşmuştur.
7.Metinde günlük hayata ait ifadeler, terimler ve kavramlar, benzetmeler, kişileştirmeler kullanılmış
mıdır? Kullanılmışsa belirlediğiniz ifadeleri defterinize yazınız.
Metinde bu tarz ifadeler bulunmaktadır. Para, iş, vakit geçirmek, hizmet etmek, not almak gibi ifadeler günlük hayata ait ifadelerdir. Kitap ve mecmua insanın dostları olarak düşünülmüş; böylece hem kişileştirme hem benzetme yapılmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder