18:20
0
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim yayıncılık Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Mevsim yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Mevsim Yayınları Matematik Ders kitabı, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Mevsim  Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Mevsim YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim

12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. 
SAYFA 57
1. Karışan Saatler İçinde şiirinin yazılmasına ortam hazırlayan zihniyeti yorumlayınız.
Şairin derin his ve fikir dünyası, şiir hakkındaki görüşlerini şiirine yansıtabilmesi sayesinde ortaya evrensel bir bireyselliği başarıyla anlatabilen bir şiir çıkmıştır. Şairin bu şiir anlayışı, onu devrinde Öz Şiir hareketine bağlı diğer şairlere bağlar.
2. Karışan Saatler İçinde şiirini meydana getiren birimleri belirleyerek bunların arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayınız.
Şiir iki büyük bentten oluşuyor gibi görünse de uyak düzeni bakımından mesnevilerle eşit bir yapı görmekteyiz (aa/bb/cc...). Fakat Divan Edebiyatında anlam beyitte belirlenir ve biterken burada anlamın beyitten aştığını görmekteyiz. Dolayısıyla beyit tarzında kurulmuş bu bentler esasen bir bütünlük ifade eder. Bunu düşünerek şiirin birincisi altı mısradan, ikincisi on mısradan oluşan ve dizeleri anlam bakımından birbirini tamamlayan iki bentten oluştuğu da söylenebilir.
3. Şiirin temasını bulunuz. Burada dile getirilen bireysel duyuş, insanın hangi evrensel özelliklerini yansıtmaktadır? Açıklayınız.
Şiirin teması hasrettir. Buradaki bireysel duyuş insanın sevdiklerine ihtiyacı olduğu,bu özlemle çeşitli hayallere kapılabileceği, doğayı kendi duygularına paralel olarak yorumlaması ve anlaması gibi evrensel özelliklerini yansıtmaktadır.
4. Şiirdeki söz sanatlarını bularak bunların görevlerini defterinize yazınız.
"Bakir hülyasıyla beyaz ve ürkek yarın" mısrasıyla şair yarın kavramını bir insana benzetmiş ve teşhis ( kişileştirme ) sanatına, aynı zamanda bu benzetmede kendisine benzetilenin ( insanın ) bulunmamasıyla kapalı istiare yapmıştır. "Hasret kanat çırpar düşünen ellerine…" mısrasında hasret bir kuşa benzetilmiş ve kapalı istiare yapılmıştır. Yine "düşünen eller" sözü ile ellere insan vasfı kazandırılarak kişileştirme sanatına başvurulmuştur. "Bir yıldız kervanı gibi haftalar, aylar" dizesinde haftalar ve aylar yıldız kervanına benzetilmiştir ve teşbih ( benzetme ) sanatı yapılmıştır. Ayrıca yıldızlar kervana yani insanlara benzetilmiştir ve kapalı istiare kullanılmıştır. "Fısıldanan adın kardeş, dost ve sevgili." mısrasında ise birbiri ile alakalı kardeş, dost, sevgili sözcüklerinin bir arada kullanılmasıyla tenasüp ( uygunluk ) sanatı görülmektedir. Bu söz sanatları sayesinde şiir yüzeysellikten kurtulmuş, çok anlamlılığa kavuşmuştur.
Etkinlik
Kar şiiriyle Karışan Saatler İçinde isimli şiirleri zihniyet, yapı, ahenk ve tema bakımlarından
karşılaştırınız. Şiirler arasındaki benzer tarafları bularak bunları tahtaya maddeler hâlinde yazınız.Sonuçta şiire özgü düşsel bir âlem kuran ve öz şiir anlayışını devam ettiren bu şairlerin şiir ilkelerine ulaşmaya çalışınız.
Bu iki şiir de aynı şiir anlayışı içerisinde ahenk bakımından kusursuzluğa, söyleyiş bakımından müzikselliğe, temalar bakımından bireysel, soyut fakat evrensel temalara ulaşmaya çalışmışlardır. Bu şairler şiirlerini imgeler üzerine kurarlar. Tabiat onların kendilerini anlatmasında sembolik bir araçtır. Şiirlerinin belirttiği rüya alemi ve zaman konusunun yer yer metafizik boyutlarda işlenmesi ile bu şiirlerde gizemli ögelerin yoğun olduğu sonucuna varabiliriz.
5. Bu konu başlığında incelediğiniz şiirlerden hareketle Türkçenin şiir sahasında bireysel duyarlılıkları ifade etmede nasıl zenginleştiğini anlatınız.
Türkçe bu dönemde Divan şiirinin mazmun anlayışından, yani alışılmış ve sabit bağdaştırma ve benzetmelerinden kurtulmuş ve anlamda özgürlüğe kavuşmuştur. Sözcüklerin çok anlamlılık çerçevesinde kullanılması ve şiir kalıplarının genişletilmesi ile şiir bireysel konuları işleme noktasında daha derinleşmiştir. Bu dönem şiirinde de görüldüğü gibi Türkçe müzikal ahenge gayet uygun bir dil yapısına ulaşmıştır.

6. Şairin ruh hâlini yansıtan imgeleri bulunuz ve bunların şiirdeki derinliği nasıl etkilediğini yorumlayınız.
"Bakir hülyasıyla beyaz ve ürkek yarın", "sükût bahçesi", "gül yangını", "bahar sıtması", "ten rengi çiçek", "kader rüzgârında" gibi imgeler hem şiiri özgün hale getirmiş hem şiiri çok anlamlılığa ve çağrışım gücüne uygun olarak derinleştirmiştir.

0 yorum:

Yorum Gönder