12:40
0

12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim yayıncılık Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Mevsim yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Mevsim Yayınları Matematik Ders kitabı, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Mevsim  Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Mevsim YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim

12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. 

12.SINIF EDEBİYAT MEVSİM YAYINLARI CEVAPLARI
 SAYFA 35 (ilk kez)


Yabancı ifadeler: Tekamül, ihtisas, mahza, hülasa, tilmiz, muhayyile, tecessüm, malul, itiyad, mikyas.
Anlatım tarzı (lirik, epik, pastoral, mizahi, açıklayıcı, didaktik): Anlatım tarzı açıklayıcı ve didaktiktir.
Metnin açık, duru, akıcı, tutarlı oluşu: Metin dil bakımından duru, açık ve akıcı; anlam bakımından tutarlıdır.
Terim, kavram, gündelik hayatla ilgili ifadeler ve bunların neden kullanıldıkları: Minyatür, nesir, biyografi, hatırat, seyahatname ( terim ); milliyet, özleyiş, aydınlık, muhayyile ( kavram ); Şehirler, kıyafetler, muharebeler, resimler ( gündelik hayatla ilgili ifadeler ). Bu ifadeler anlatımı çeşitli yönlerden güçlendirmek maksadıyla kullanılmıştır. Meselenin hem düşünsel hem pratik tarafları tamamlanmaya çalışılmıştır.
7.Yukarıdaki dil özelliklerine dair tespitleriniz sonucunda bu dönemde daha fazla sadeleşen Türkçe ile
insanın kendisini ve çevresini yeterince ifade edip edemeyeceğini tartışınız. Günümüzün ifade imkânları ile o dönemin ifade imkânlarını karşılaştırarak yorumlayınız.

Sadeleşen Türkçe ile insan kendisini ve çevresini ifade etmekte zorlanabilir. Çünkü günümüz dilinde kullanılan kelime sayısı o dönemde kullanılan kelime sayısından daha azdır. Dolayısıyla bu durum dilin derinliğinin azalmasına ve dilde nüansların kaybolmasına yol açmıştır.

8.Metnin hangi geleneğin niteliklerine uygun biçimde kaleme alındığını sözlü olarak ifade ediniz.

Metin Batı Edebiyatı makale geleneğine ve Batı etkisinde gelişen Türk Edebiyatı makale geleneğine uygun olarak kaleme alınmıştır.

Etkinlik
Resimsizlik ve Nesirsizlik ile Kitaba Hürmet metinleri esas alınarak sınıf iki gruba ayrılır: Birinci grup Resimsizlik ve Nesirsizlik etrafında makale türünün yapı, tema, dil ve anlatım özelliklerini; ikinci grup Kitaba Hürmet etrafında deneme türünün yapı, tema, dil ve anlatım özelliklerini inceler. Elde edilen sonuçlar tahtaya yazılarak makale ve deneme türleri zihniyet, yapı, tema ve anlatım bakımlarından karşılaştırılır. Makale ve deneme türlerinin anlatım özellikleri belirlenir.

·         Denemede bir konu kesin yargılara varmadan işlenirken makalede öne sürülen sav kanıtlanmaya çalışılır.
·         Deneme yazarı düşüncelerini kendi kendisiyle konuşuyormuş gibi içten, akıcı, kıvrak bir anlatımla ele alır. Makalenin dili ise daha ciddi ve bilimseldir.
·         Deneme yazarı ele aldığı konuyu alışılmışın dışında bir pencereden öznel bir biçimde anlatır. Makale ise nesnel olabilmeyi amaçlar.
·         Denemede konu seçimi makaleye göre daha özgürcedir. Çünkü makaleler genellikle bilimsel alanda yazılırken denemeler her konuda kaleme alınabilir.
·         Denemelerde yer yer sanatlı anlatım görülebilirken makalede daha çok süssüz bir anlatım karşımıza çıkar.

·         Makalelerde öğretici, açıklayıcı, kanıtlayıcı anlatım kullanılır. Düşünceyi geliştirebilmek için örneklemelere, tanık göstermelere, sayısal verilerden yararlanmalara başvurulabilir. Denemede ise kanıtlayıcı anlatım görülmez, fikirlerin kesin sonuçlara bağlanacağı teknikler kullanılmaz. 

9.a.Yahya Kemal hakkında edindiğiniz bilgiler ile Resimsizlik ve Nesirsizlik metninden yola çıkarak Yahya Kemal’in düşünce dünyası hakkında çıkarımlarda bulununuz.

Yahya Kemal kültürel konularda oldukça duyarlı bir yazardır. Ona göre bir millet mazisini bilmeden geleceğe doğru emin ve sağlıklı adımlarla yürüyemez. Bu bakımdan bir milleti oluşturan tarihi unsurlar Yahya Kemal’in eserlerinde sürekli yer bulmuştur. Resimsizlik ve Nesirsizlik metninde de bu tarihi duyarlılık görülmektedir. Bu duyarlılık içinde Yahya Kemal geçmişi incelemek, geçmişten bugüne nasıl geldiğimizi anlayabilmek ve bu anladıklarından yola çıkarak medeniyetimizi daha da yüceltebilmek gayretindedir.

b.Yahya Kemal’in aldığı eğitim, kültür düzeyi, yaşadığı dönemin etkisi bu eserde nasıl görülmektedir? Açıklayınız.

Yahya Kemal Galatasaray İdadisi, Robert Koleji ve Vefa Liselerinde başarı elde edemedi. II. Abdülhamid Döneminde yani İstibdat Döneminde Jön Türklere duyduğu ilgiyle de Paris’e kaçtı. Burada Sorbonne Üniversitesi’nin Siyaset Bilimi bölümüne kaydoldu. Hocası Albert Sorel sayesinde Türk tarihini incelemeye yöneldi. Paris’te bulunduğu dokuz senede tarihe bakışı, şairliği gelişti. İncelediğimiz metinde de gördüğümüz gibi yazarın bu birikimleri onun kültürel anlamda üst düzeye erişmesini sağlamıştır. Milli Edebiyat döneminde, Osmanlı Devleti’nin yıkıldığı dönemlerde eserler veren Yahya Kemal için “mazi” konusu önemli bir problemdir. Çünkü yeni bir devlet ve yönetim sistemi, yenileşmeye başlayan bir toplum zihniyeti ile karşı karşıyayızdır. İşte geçmişi bugüne bağlayabilme isteği Yahya Kemal’i tarih konusunda derin çalışmalar yapmaya yöneltmiştir.

0 yorum:

Yorum Gönder