23:40
0

9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Ekoyay Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay yayıncılık Ders kitabı, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Ekoyay yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Ekoyay yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Ekoyay Yayınları Matematik Ders kitabı, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Ekoyay  Yayıncılık 9. sınıf Edebiyat Ders kitabı Ekoyay YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Ekoyay Yayınları 9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Ekoyay
9. sınıf Edebiyat Ekoyay Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.

9.SINIF EKOYAY YAYINCILIK EDEBİYAT KİTABI CEVAPLARI SAYFA 29(ilk kez burada)


b)  Kelimelerin kelime gruplarını oluştururken birbirlerine yapıca ve anlamca nasıl bağlandık­larını belirleyiniz.
b)Kelimeler ekler yardımıyla birbirine yapıca bağlanmıştır.Anlamsal olarak da kelimeler bir araya gelerek anlamsal bir bağ oluşturmuşlardır.
c)  Kelime ve kelime gruplarının cümleyi nasıl oluşturduğunu açıklayınız.
c)Kelimeler ve kelime grupları belli bir ana fikir ve anlam bağlamında bir araya gelerek cümleyi oluştururlar.
ç) Cüm Ie ile cümlelerin oluşturduğu metinlerin benzer ve farklı yönleri neler olabilir? Tartışınız. Ulaştığınız sonuçları sözlü olarak ifade ediniz.
ç)Bazı cümleler bilgi vermek amacıyla kurulurken bazı cümleler estetik zevk uyandırmak amacıyla kurulur.Bazı cümlelerde işlev göndergesel olabilirken bazıları sanatsal işlevle kurulur.
d)  Metindeki parçalar arasında bütünlüğü sağlayan bağların neler olduğunu açıklayınız.
d)Tema,konu ,ana düşünce...
1.  Aşağıdaki keIimeleri, anIamlı bir cümIe hâIine getiriniz. Karışık hâlde verilen kelimeleri cümle hâline getirirken nelere dikkat ettiğinizi sözlü olarak ifade ediniz.

sırrını, için, gülümsemeyi, hayatı, bir hâle, bulabilmek, hoş, her şeyden, güler yüzlü, öğren­meyi, önce, olmayı, getirmenin
Hayatı hoş bir hale getirmenin sırrını bulabilmek için her şeyden önce gülümsemeyi ve güler yüzlü olmayı öğrenmeli...
1. Etkinlik: 
Sınıfa getirdiğiniz manzum ve mensur metin örneklerinde yer alan keIimelerden temel ve yan anlamda kulIanılanlarını bulunuz. Bu kelimelerin kulIanılış amaçI arını belirleyiniz. Yan anIamda kulIanılmış keIimelerin sizde bıraktığı etki ve anIamlar üzerinde tartışınız. Metin­lerde anlatılmayan bölümleri nasıl anlamlandırdığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

Yan ve mecaz anlamda kullanılan kelimelerle farklı anlamsan bağlantılar kurulmuştur.Böylece yan ve mecaz anlamlı kelimelerle kurulan metinler çok anlamlı metinler haline gelmiştir.

2.  Etkinlik: 
“Kelimeleri Tatlandırmak” metninden alınan aşağıdaki kelimeleri yerlerini değiş­tirmeden bir cümle hâline getiriniz. Ortaya çıkan cümleyi aşağıda boş bırakılan noktalı yere ya­zınız. Bu kelimelerin ne anlama geldiklerini, cüm I ede ve metin içinde hangi an l amları yüklen­diklerini belirleyiniz. Kelimelerin tek başlarına yüklendikleri anlam ile cümle içinde yüklendikle­ri anlamların farklı olmasının sebeplerini sözlü olarak ifade ediniz.
Usta, sanatkâr, demek, aslında, o, bir, kelime, kuyumcu, başka, değil
"Usta sanatkar demek aslında o bir kelime kuyumcu değil."
Bu kelimeler ard arda bir araya getirildiğinde tam ve doğru olarak cümle kurulmamış olur. Her kelime farklı cümlelerde farklı bağlamda kullanılabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder