15:20
0
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.

12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim yayıncılık Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Mevsim yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Mevsim Yayınları Matematik Ders kitabı, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Mevsim  Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Mevsim YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim


12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. 
SAYFA 46
1.Yukarıdaki metinden hareketle laikliğin Türk toplumuna sağladığı faydaları açıklayınız.
Laiklik Türk toplumunda inançların daha rahat yaşanabilmesini, dinin sömürülmesine engel olunmasını ve bu yolla toplumun aydınlanmasını sağlamıştır.


2. Atatürkçü Düşünce Sistemi metninden yola çıkarak din ve vicdan hürriyetini yorumlayınız
Din ve vicdan hürriyeti kişinin en temel hürriyetlerinden biridir. Bu hürriyet sayesinde toplumsal hayatta çatışmalar minimum seviyeye iner ve daha barışçıl bir toplum olur.

3. Metnin bütününde kanun önünde eşitliğin önemi nasıl ifade edilmiştir? Açıklayınız.
Metinde kanun önünde eşitliğin toplumda ayrıcalıklı sınıfların oluşmasına engel olacağı belirtilmiştir. Bu eşitlik ile herhangi kültürel, ırksal bir ayrım gereksiz hale ve hatta art niyetli bir hale gelmektedir.

Anlama-Yorumlama
1.İncelediğiniz metinlerden hareketle Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı öğretici metinlerinin yapı, tema, dil ve anlatım bakımlarından ortak ve farklı niteliklerini defterinize yazınız. Bunları birbiriyle karşılaştırınız.
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı öğretici metinleri yapı olarak birbirine benzer. Bunların hepsinde düşünce yazılarının özellikleri görülür. Temalar daha kültürel konular üzerindedir. Fakat fıkralarda daha güncel konular işlenmektedir. Dil ve anlatım bakımından bu metinler genellikle sade ve gösterişsiz olarak kurgulanmıştır. Edebiyatın konusu artık günlük hayat, sokak ve sosyal gerçeklik olmuştur.

2.Dönem, sanatçı ve eser arasındaki ilişkiyi düşünerek metinlerin yazıldığı dönemin sosyal hayatı ile ilgili ne tür çıkarımlar elde ettiniz. Sözlü olarak ifade ediniz.
Metinlerden anladığımız kadarıyla sosyal hayatta bir yenilik, yeni bir hava görülmektedir. Toplum kültürel konularda oldukça hassaslaşmış vaziyettedir. Yazarlar da bu durumdan etkilenmişler ve eserlerine toplumun bu tarz gerçekliklerini yansıtmışlardır. Zor günlerin geride kalışı ortaya yeni sorular ve gelişme alanları koymuştur.

3.Anlam birimlerinin metnin bütünlüğü içindeki fonksiyonlarını, metnin temasını şekillendirmedeki etkisini ve metnin planını nasıl oluşturduğunu tartışınız. Sonuçları defterinize yazınız.
Anlam birimleri metnin ana düşüncesi etrafında ve bu düşünceyi birer yan düşünce olarak güçlendirecek şekilde bir araya gelirler. Metinde sunulan tez bu anlam birimlerince örneklenir, kanıtlanır veya şekillenir.

4.Bu dönemde sadeleşen Türkçe ile insanın duygu, düşünce ve hayallerini her hâliyle ifade etmesi mümkün müdür? Sözlü olarak ifade ediniz.
Bu dönemde sadeleşen Türkçe ile insanların duygu, düşünce ve hayallerini ifade etmesi mümkündür. Her ne kadar dilden kimi kelimeler atıldıysa da o dönem dili duru ve kudretlidir.

Ölçme ve Değerlendirme
1.Aşağıdaki ifadeler doğru ise cümlelerin başında yer alan kutulara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Makale, deneme, fıkra ve gezi yazısı, anlatma esasına dayalı kurgusal edebî metinlerdir. ( Y )
Makalelerde ele alınan konular, ayrıntılara inilmeden sade bir dille anlatılır. ( Y )
Denemeler, düşüncelerin ispatlanması amacını taşıyan öğretici metin türleridir. ( Y )
Fıkra, gazete ve dergilerde ispatlama amacı gütmeden yazılan günlük yazılardır. ( D )
Anı yazarının içten, öznel ve yalın bir anlatımla gerçekleri yazması gerekir. ( Y )

0 yorum:

Yorum Gönder