12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik sayfa 12 Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
* Not: Cevap Kağıtları, Çözdüğünüz Soruları Kontrol Etmeniz Amacıyla Eklenmiştir.
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim Yayınları Matematik Kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Öğrenci Ders kitabı Cevapları, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim yayıncılık Ders kitabı, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, 8.Sınıf Mevsim yayıncılık Matematik Ders kitabı Cevapları, Mevsim yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Ders kitabı Cevap Anahtarı çöz, 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayinlari Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayıncılık Öğrenci Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı, Mevsim Yayınları Matematik Ders kitabı, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevap Anahtarı bul, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Cevapları, Mevsim Yayıncılık 12. Sınıf Edebiyat Ders kitabı Mevsim YayınlarıCevap Anahtarı çöz, Mevsim Yayınları 12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevap Anahtarı ödev, Mevsim
12. Sınıf Edebiyat Mevsim Yayınları Ders kitabı Cevapları sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 80 ve diğer Ders kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz.
SAYFA 44:4.Renkler Hakkında metninin ana fikrini belirleyiniz.
Günlük hayatta pek de dikkat etmediğimiz renkler aslında ruhu memnun etmenin en önemli araçlarıdır.
5.“İş adamları bilmelidir ki keseyi açtırmanın en iyi yolu bazen ‘ruh’u memnun etmeyi bilmektir.” ifadesiyle dönemin gerçekliği arasındaki ilişkiyi açıklayınız. Benzer fikrin günümüzde de ele alınıp alınmadığını belirleyiniz.
Bu metin döneminin durgun ekonomik şartlarından etkilenmiştir. Yazarın belirttiği bu fikir günümüzün ve aslında her dönemin de bir gerçekliğini ifade eder. Doğru renklerin insanı harekete geçirmesi her dönem için mümkündür.
6.Metinde ele alınan temanın ifade edilmesinde başka hangi iletişim vasıtalarından istifade edilebilir? Anlatınız.
Metnin ele alındığı tema yazılı-sözlü veya görsel basın yoluyla, afişlerle, tartışmalarla vs. ele alınabilir.
7. Metnin dilini önceki dönemlerin dilinden ayıran hususların neler olduğunu maddeler hâlinde defterinize yazınız.
Metnin dili önceki dönemlerin diline göre daha sade ve yalındır. Dilde ve edebiyatta günlük hayatın izlerini görmek daha mümkün hale gelmiştir. Dil önceki dönemlere göre daha süssüzdür. Burada nesir dilinin bizde iyice kuvvetlendiğini görmekteyiz.
8. Metnin dil ve anlatımına dair aşağıdaki noktalı kısımlara metinden örnekler yazınız.
Açık, duru, tutarlı cümle örnekleri: “Köprü iskelelerinden çeşitli sayfiyelere giden vapurların siyah renge boyanmış olması İstanbul’un yaza mahsus güzelliğine büyük bir zarar veriyor.” “İş adamları bilmelidir ki, keseyi açtırmanın en iyi yolu bazen “ruh”u memnun etmeyi bilmektir.”Terim, kavram, gündelik dile ait örnekler: matem, gençlik, sandal, mehtap, otomobil, mavi tren…Metnin lirik, epik, pastoral, mizahi, öğretici tarafına ait örnekler: “Bu matem rengi, her tarafında ahenkli sular akan, ağaçlarından olgun meyveler sarkan, tarhlarında güller ve çiçekler açmış bir bahçeden, nereden geldiği bilinmeyen gizli bir ölüm kokusunu andırır.” ( Lirik ve pastoral )
“Otomobillere ve tayyarelere verilecek şeklin ve rengin hangi hayvan şekli ve rengi olması lazım geleceği hakkında, bugüne kadar Avrupa’da yapılmakta olan münakaşalar okunsa, bize çocukça gibi görünecek olan bu meselelerin otomobili icat zekâsını gösterenler için, sürati arttırmak, istirahatı temin endişelerinden daha aşağı bir ehemmiyete sahip olmadığı görülür.” ( Öğretici )
“Siyah” yetmiyormuş gibi, seyrüsefain şirketi, siyaha, bir de kolera, sancı ve baygınlık rengi olan “sarı”yı da ilave etmek suretiyle azami derecede korku ve fecaat tesirini elde etmeye muvaffak olmuştur. ( Mizahi anlatım )9. Renkler Hakkında metninin diline dair yukarıdaki tespitlerinizden sonra bu dönemde sadeleşen Türkçe ile bireyin kendisini ne derece ifade edebildiğini tartışınız. Böylece bireyin kullandığı dilin onun ifade biçimini nasıl etkilediğini tespit ediniz.
Bu dönemde dilin sadeleşmesi insanın kendisini anlatabilmesini engellememiştir. Bireyin kullandığı dil, onun ifade biçimini belirler. Yani dil, tamamıyla bir zihniyeti ifade eder.10. “Renklerin gücü vardı eskiden.” sözünden hareketle izlediğiniz bir siyah-beyaz film ile günümüzdeki renkli filmleri karşılaştırınız. Metinde anlatılanlar ışığında renklerin ifadeye olan etkisini yorumlayınız.
Renkler ifadeye bir güç ve derinlik katar. Renklerin hakim olmadığı görünüşler daha yüzeysel kalır ve etkileri daha kısıtlı olur. Renkler görünümlerin ruhlarıdır.11. Renkler Hakkında adlı metin hangi geleneğin özelliklerini taşımaktadır? Sebepleriyle birlikte açıklayınız.
Bu yazı Türk Edebiyatı gazetecilik geleneği içinde var olmuştur. Dil olarak Fecr-i Ati edebiyat geleneğinin tasvirlerine ve sembolizm özelliklerine yaslanmıştır.12. Resimsizlik ve Nesirsizlik ile Renkler Hakkında metinlerini bağlı bulundukları edebî tür bağlamında
“Otomobillere ve tayyarelere verilecek şeklin ve rengin hangi hayvan şekli ve rengi olması lazım geleceği hakkında, bugüne kadar Avrupa’da yapılmakta olan münakaşalar okunsa, bize çocukça gibi görünecek olan bu meselelerin otomobili icat zekâsını gösterenler için, sürati arttırmak, istirahatı temin endişelerinden daha aşağı bir ehemmiyete sahip olmadığı görülür.” ( Öğretici )
“Siyah” yetmiyormuş gibi, seyrüsefain şirketi, siyaha, bir de kolera, sancı ve baygınlık rengi olan “sarı”yı da ilave etmek suretiyle azami derecede korku ve fecaat tesirini elde etmeye muvaffak olmuştur. ( Mizahi anlatım )9. Renkler Hakkında metninin diline dair yukarıdaki tespitlerinizden sonra bu dönemde sadeleşen Türkçe ile bireyin kendisini ne derece ifade edebildiğini tartışınız. Böylece bireyin kullandığı dilin onun ifade biçimini nasıl etkilediğini tespit ediniz.
Bu dönemde dilin sadeleşmesi insanın kendisini anlatabilmesini engellememiştir. Bireyin kullandığı dil, onun ifade biçimini belirler. Yani dil, tamamıyla bir zihniyeti ifade eder.10. “Renklerin gücü vardı eskiden.” sözünden hareketle izlediğiniz bir siyah-beyaz film ile günümüzdeki renkli filmleri karşılaştırınız. Metinde anlatılanlar ışığında renklerin ifadeye olan etkisini yorumlayınız.
Renkler ifadeye bir güç ve derinlik katar. Renklerin hakim olmadığı görünüşler daha yüzeysel kalır ve etkileri daha kısıtlı olur. Renkler görünümlerin ruhlarıdır.11. Renkler Hakkında adlı metin hangi geleneğin özelliklerini taşımaktadır? Sebepleriyle birlikte açıklayınız.
Bu yazı Türk Edebiyatı gazetecilik geleneği içinde var olmuştur. Dil olarak Fecr-i Ati edebiyat geleneğinin tasvirlerine ve sembolizm özelliklerine yaslanmıştır.12. Resimsizlik ve Nesirsizlik ile Renkler Hakkında metinlerini bağlı bulundukları edebî tür bağlamında
zihniyet, yapı, tema ve anlatım bakımlarından karşılaştırınız. Ulaştığınız sonuçları tahtaya yazınız.
Resimsizlik ve Nesirsizlik metni makale özelliği gösterdiğinden dili Renkler Hakkında metnine göre daha ciddi ve bilimseldir. İkisi de öğretici metin kapsamında bulunsa da makalenin konusu daha bilimsel veya kültürel, fıkranın konusu ise daha günceldir. Anlatım bakımından fıkrada karşıdakiyle konuşuyormuş izlenimi vardır. Makale tezini kanıtlamak ister ve dilinde bu samimiyet görülmez.
Resimsizlik ve Nesirsizlik metni makale özelliği gösterdiğinden dili Renkler Hakkında metnine göre daha ciddi ve bilimseldir. İkisi de öğretici metin kapsamında bulunsa da makalenin konusu daha bilimsel veya kültürel, fıkranın konusu ise daha günceldir. Anlatım bakımından fıkrada karşıdakiyle konuşuyormuş izlenimi vardır. Makale tezini kanıtlamak ister ve dilinde bu samimiyet görülmez.
13. Renkler Hakkında metnini esas alarak Ahmet Hâşim’in fikrî ve edebî yönü hakkındaki düşüncelerinizi yazarla eser ilişkisi ekseninde ifade ediniz.
Ahmet Haşim edebi olarak eserlerinde izlenimlere oldukça yer verir. Üslubunda ve kelime tercihlerinde ustalık görülür. Haşim sanatta bir mükemmelliğin arayıcısıdır. Kelimelerle müziği harmanlamak ve sözcüklerle resimler çizmek Haşim’in en önemli özellikleridir.
0 yorum:
Yorum Gönder