03:50
0
Dosya içeriği: 6.sınıf 2.dönem Şube Toplantı dosyasını indir 6. Sınıf Şube Öğretmenler Kurulu (ŞÖK) Toplantı Tutanakları Egitimhane.Com 6.sınıf 2.dönem Şube Toplantı örneği formu download 6. Sınıf Şube Öğretmenler Kurulu (ŞÖK) Toplantı Tutanakları 2011-2012 6.sınıf 2.dönem Şube Toplantı 2011 6.sınıf 2010-2011 2.dönem şube toplantısı 6. Sınıf Şube Öğretmenler Kurulu (ŞÖK) Toplantı Tutanakları


 2011-2012
ÖĞRETİM YILI

MİTHATPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU

6/ A  SINIFI       II. DÖNEM

                                        ŞUBE  ÖĞRETMENLER KURULU  TOPLANTI  TUTANAĞI

Yer                             MİTHATPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU

                                      Öğretmenler Odası

Tarih                                       :   21 /  02/ 2011

Saat                                        : 12:20

Toplantıya Katılanlar  :         ENGİN TOPAL                       ( Müdür Yardımcısı )

                                                                      SADİYE ESER                         ( Sosyal Bilgiler Öğretmeni )

                                                                     ALİ SU                                     (Matematik öğretmeni)

                                                                     MİRAY ÖZSU                         ( Türkçe Öğretmeni )

                                                                     BİRSEN  ÖZCAN                    (Fen ve Tek.Öğretmeni )

                                                                     ERHAN ÖZTÜRK                     (İngilizce  Öğretmeni)

                                                                    BELMA ERDİL                      (Tek.Tas.Öğrt.)

         SEVİM TATLI                          (Rehber Öğrt.)

       Okul müdür yardımcısı : ENGİN TOPAL başkanlığında , 6 / A  sınıfı  rehber öğretmeni ve tüm ders öğretmenlerinin katılımıyla yukarıda belirtilen tarih ve saatte toplanarak, 6 / A sınıfında okumakta olan öğrencilerin İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 96. maddesine uygun olarak  kişilik,beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler,ekonomik ve başarı durumlarının derse giren tüm branş öğretmenleri tarafından tespit edilip, gerekli önlemlerin el birliği içerisinde alınması amacıyla  aşağıdaki gündem maddeleri görüşülmüştür.



                                GÜNDEM MADDELERİ


1.      Öğrenci  başarısının değerlendirilmesi   (İlköğretim Kurumları Yönetmeliği 47. Madde )

2.      6/ A şubesindeki öğrencilerin kişilik, beslenme sağlık ve sosyal ilişkileri konularında ki durumları ,bu konuda branş öğretmenlerinin görüş ve önerileri

3.      Öğrenci velileriyle işbirliğine gidilmesi

4.      Eğitim ve öğretimde karşılaşılan güçlükler üzerinde durulup çözüm yolları aranması

5.      Öğrenci devamsızlığı

6.      Derslerde uygulanacak yöntem ve tekniklerin incelenmesi

7.      Dilek ve temenniler.

GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ


* Müdür yardımcısı ENGİN TOPAL başkanlığında toplantı açılmıştır. Gündem maddelerinin okunması ile görüşmelere geçildi.


* Yapılan yoklamada Okul müdür yardımcısı Engin TOPAL, Sosyal Bilgiler  Öğretmeni  Sadiye ESER, Türkçe Öğretmeni Miray ÖZSU  , Matematik Öğretmeni Ali SU, Fen ve Teknoloji Öğretmeni Birsen ÖZCAN ,Teknoloji Tasarım Öğretmeni Belma ERDİL,İngilizce . Öğretmeni  Erhan ÖZTÜRK ve Rehber Öğretmen Sevim Tatlı‘nın toplantıda hazır bulundukları görülmüştür.



1-

     Öğrenci başarısı konusunda söz alan Okul müdür yardımcısı ENGİN TOPAL ilköğretim kurumları yönetmeliğinin 47. Maddesini okudu .Şube Öğretmenler kurlu toplantısında  özellikle bu maddeye dikkat çekti. ‘Öğrenci  kendi  yaş gurubu içerisinde bütün olarak  yetiştirilir ve değerlendir. İlköğretim ,öğrencilerin derslerdeki başarısızlıklarıyla değerlendirilip elenecekleri bir dönem değil , öğretim programlarında ön görülen derslerin ve sosyal etkinliklerin  ortak katkısıyla ilgi ve yeteneği ölçüsünde  yetiştirilecekleri bir dönem olarak değerlendirilir. ‘’’’ maddesi üzerinde duruldu. Öğrenci başarısını değerlendirilirken bu esaslara özellikle dikkat edilmesi gerektiği belirtildi.



         Matematik öğretmeni ALİ SU“Sınav sistemleri hep test olduğu için bu sınıfta test çalışmalarına  yer verilirse hem dersteki başarıları hem de SBS sınavlarındaki başarısı artar” dedi ve bu sınıfta gerek yazılı yoklamalarda gerekse diğer durumlarda yeteri kadar test çalışması yapılmasına sorularında bilgiden çok yorum sorusu olması gerektiğini belirtti.diğer ders öğretmenleri de bu görüşü desteklediler.

2-

·         Şube rehber öğretmeni Sadiye ESER öğrencileri İlköğretim ikinci kademeye  yeni geçtiklerinden dolayı  I.dönemde tanıma sürecini tamamladığını  , sınıfın uyum olarak iyi olduğunu ,kişilik sağlık gibi konularda ciddi problemlerin I.dönem itibariyle  olmadığını belirtmiştir,

·         Türkçe Öğretmeni MİRAY ÖZSU 6/ A sınıfı öğrencilerinden Cebrail BARAC ‘ın dersi dinleme gayreti içinde olmadığını ve zaman zamanda ders esnasında  arkadaşlarını rahatsız ettiğini ilk dönemde bazı olaylarda bu durumu sınıf rehber öğretmeni olan Sadiye ESER’ a ilettiğini dile getirmiştir.

·         Şube rehber öğretmeni Sadiye ESER Cebrail BARAC’ın  velisiyle görüşülmüş durum anlatılmıştır.

·         Fen ve Teknoloji Öğretmeni  Birsen ÖZCAN,  Özkan TOPUZ ve Cebrail BARAC isimli öğrencilerin seviyelerinin çok geri olduğunu sınavlarda bu çocukların çok düşük notlar aldığını dile getirmiştir, şubede derse giren öğretmenlerde çözüm yolu olarak bu çocukların çalışma koşullarını yakından görüp çözüm üretmek için ev ziyareti yapılmasına karar vermiştir.

·         İngilizce öğretmeni ERHAN ÖZTÜRK         öğrenciler ergenlik  dönemlerinde olduklarını söyleyerek   geçmiş dönemde yaşanmamış olan bazı sorunların  bu dönemde yaşanmasının yüksek bir ihtimal olduğunu belirterek  özellikle beslenme ve sosyal gelişme, kişilik oluşumu hakkında rehberlik faaliyetlerinin rehber öğretmeni tarafından daha dikkatli  şekilde takip edilmesi ve rehber olunması gerektiğini belirtti .



·          Sosyal Bilgiler dersi öğretmeni Sadiye ESER  ilk dönemde olduğu gibi   öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık sosyal ilişkiler konularında olabilecek sorunlarıyla yakından ilgilenme gayreti taşıyacağını belirtti.



·          
Fen Bilgisi öğretmeni Birsen ÖZCAN ile Matematik dersi öğretmeni  Ali SU derslerin       birbirleriyle uyum içinde işlenmesinin önemini belirterek matematik dersinde başarılı olamayan bir    öğrencinin  fen dersinde başarısız olmasının kaçınılmaz  olduğundan bahsederek zümrede ortak çalışmanın faydalarının görüldüğünü belirtti. 


·         Öğrencilerin beslenmeleri ile ilgili dikkat edilmesi gereken hususlarda  öğrencilere ders aralarında çeşitli bilgiler verdiklerini belirten Matematik öğretmeni  ALİ SU  yıl  boyunca  beslenme sorunu   olan öğrencilerin velileri ile görüşülmesi gerektiğini belirtti . Bu görüşe şubeye katılan bütün öğretmenler  katılmıştır.ve ihtiyaç duyulması halinde öğrencilerin evlerine ziyaret yapılmasına karara verildi.



·         Müdür Yardımcısı ENGİN TOPAL bu çalışmaların çok verimli olacağını aynı zamanda okulumuza yeni katılan öğretmen arkadaşlarımızla velilerin kaynaşıp  eğitimde verim ve kalitenin daha üst bir seviyeye çıkabileceğini belirtmiştir.



·         Türkçe dersi Öğretmeni MİRAY ÖZSU   öğrencileri kitap okumaya teşvik edeceğini  fazla kitap okuyan ve okumayı alışkanlık haline getiren öğrencilerin kendisi tarafından ödüllendirileceğini böylece iyi bir model oluşturacağının vurguladı.


İngilizce öğretmeni ERHAN ÖZTÜRK         başarıyı olumsuz etkileyen bir başka faktör ise öğrencilerin boş  zamanlarını değerlendirme, verimli ders çalışma konularındaki yetersiz bilgilerinden kaynaklandığı dile getirdi.    Rehber Öğretmen Sadiye ESER Bu konuda  özellikle de ‘’ Verimli ders çalışma teknikleri ‘’ konusunda   rehberlik yapılarak gerekli bilginin  öğrencilere verileceğini söylemiştir.


Görüşmeler neticesinde , Ders öğretmenlerinin, 6/ A sınıfındaki öğrencilerin   kişilik, beslenme, sağlık , sosyal ilişkiler sorunlarında   ,  paralellik ve tamamlayıcılık prensibiyle hareket etmeleri gerektiği noktasında görüş birliği olmuştur.

3- 

·         Rehber öğretmen Sadiye ESER başarı için kesinlikle veli desteğinin şart olduğuna inandığını vurguladı.  Okul veli toplantısında da velilere bu konunun önemini belirttiğini onlarında bu konuda gerekli desteği vereceklerini söyledi.Şubedeki diğer öğretmenler bu görüşünü destekledi ve   2010-2011 Eğitim – Öğretim yılının ikinci döneminde olabildiği ölçüsünde velilerle bir araya geleceğini ve ev ziyaretleri yaparak öğrencilerin çalışma koşullarını daha yakından tanıyarak sorunların çözümünde daha etkili olacağını söyledi.


·         Müdür Yardımcısı ENGİN TOPAL bu görüşe katıldığını diğer şubelerde de bu çalışmaların yapılmasının faydalı olacağını belirtti.

4-   

·         Rehber öğretmen Sadiye ESER , Sena ÇALIMLI,Ayşen BENLİ,Merve Nur KARAKAYA,Onur RESUL,Hilal KARAKAŞ gibi  öğrencilerin ders esnasından derse katıldıkları evde de  düzenli olarak   çalışarak ders esnasında aktif oldukları belirtilmiştir.Erkek öğrencilerimizin kız öğrencilerimiz kadar derse katılmadıkları, onarlında derse katılımını sağlayacak onları motive edebilecek şekilde ödevlerin verilmesi ve  ödüllendirilmesi gerektiği rehber öğretmen tarafından belirtilmiştir.Örneğin olgu ve görüş konusunun da öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin  örneklerine Galatasaray ve Fenerbahçe gibi unsurlar eklendiğinde konuyu anladıkları ve derse  çok iyi denilebilecek bir seviyede katıldıkları rehber öğretmen Sadiye ESER tarafından söylenmiştir,böyle örneklere uygun konularda  öğrencilerimizin dikkatini çekebilecek  uygulamalara yer verildiğinde derse katılımın ve başarının artacağı rehber öğretmen tarafından belirtilmiştir.


·         Öğrencilerin ödevleri düzenli şekilde yapmaları için ödül yönteminin(Kitap,kırtasiye) etkin olarak kullanılmasına karar verildi.  

·         Öğrencilerin daha aktif olmalarını sağlamak  ve başarıyı arttırmak için konuları işlerken daha fazla kaynaktan araç ve gereçten yararlanmanın faydalı olacağına karar verildi. Bu amaçla “Bilgisayar, harita,projeksiyon, slayt” gibi görsel ve işitsel araçların etkili olarak kullanılması amaçlandı.

·         Müdür Yardımcısı ENGİN TOPAL derslerde kullanılması gereken araç ve gereçlerin öğretmen tarafından ders başlamadan önce hazırlanması gerektiğini ve öğretmenin derse girmeden önce bunları yanında hazır bulundurması gerektiğini belirtti .Ayrıca sınıfta yapılacak çalışma öncesi öğrencilerin ihtiyacı olacak ders malzemelerinin temininden de ders öğretmeninin sorumlu olduğu belirtildi

·         Eğitim ve öğretimde karşılaşılan güçlüklerin üstesinden gelebilmek için  şubede derse giren öğretmenlerin iş birliğine gitmeleri gerektiği  tüm öğretmenler tarafından dile getirilmiştir.

5-

·         Müdür Yardımcısı ENGİN TOPAL başarı için devamlılığın şart olduğunu altını çizdi ve olabilecek devamsızlıklardan okul idaresinin bilgilendirilmesi gerektiğini söyledi.

6-

·         Konuların işlenişinde anlatım ve soru-cevap gibi klasik tekniklerle yetinmeyip, konuların özelliğine göre münazara, örnek olay incelemesi, problem çözme, kubaşık öğrenme, tiyatro, drama gibi öğrenciyi aktif kılan , onu araştırmaya ve incelemeye sevk eden tekniklere başvurulması gerektiği kararı alındı.


7-

·         Toplantı, başkan, Müdür Yardımcısı Engin TOPAL, 2010-2011 öğretim yılının II.Döneminin tüm meslektaşlarına hayırlı olması dilek ve temennileri ile son bulmuştur.   


Engin TOPAL

MÜDÜR YARDIMCISI




        SADİYE ESER                                               NİDA İŞİDOĞRU                                                                  ALİ SU

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ                 TÜRKÇE ÖĞRETMENİ                             MATEMETİK  ÖĞRETMENİ                                                                                                                                                                                                                              





         BELMA ERDİL                  ERHAN ÖZTÜRK                        BİRSEN ÖZCAN                               SEVİM TATLI

           TEK.TAS.ÖĞRT.               İNGİLİZCE ÖĞRT.             FEN VE TEK.ÖĞRT.              OKUL REHBER ÖĞRT.

 

ALINAN KARARLAR



1-Öğrenci  başarısının değerlendirilmesinde ilköğretim Kurumlar Yönetmeliğinin 47. Maddesinin göz önünde bulundurulması gerektiğine



2- Ders öğretmenlerinin, 6/ A sınıfındaki öğrencilerin   kişilik, beslenme, sağlık , sosyal ilişkiler sorunlarında   ,  paralellik ve tamamlayıcılık prensibiyle hareket etmelerine,


3-  II.dönemde rehberliğe   ihtiyacı olan öğrencilerin ev ziyaretlerinin daha etkin bir şekilde devamına ve evlerine  gidilerek hem çocukların çalışma koşullarının görülüp hem de velileriyle görüşülmesine ,


6- Konuların işlenişinde anlatım ve soru-cevap gibi klasik tekniklerle yetinmeyip, konuların özelliğine göre münazara, örnek olay incelemesi, problem çözme, kubaşık öğrenme, tiyatro, drama gibi öğrenciyi aktif kılan , onu araştırmaya ve incelemeye sevk eden tekniklere başvurulmasına,



   Karar verilmiştir.





Engin TOPAL

MÜDÜR YARDIMCISI




                                 SADİYE ESER                                          NİDA İŞİDOĞRU                                                              ALİ SU

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ                 TÜRKÇE ÖĞRETMENİ                             MATEMETİK  ÖĞRETMENİ                                                                                                                                                                                                                              





         BELMA ERDİL                          ERHAN ÖZTÜRK                        BİRSEN ÖZCAN                                       SEVİM TATLI

           TEK.TAS.ÖĞRT.                         İNGİLİZCE ÖĞRT.               FEN VE TEK.ÖĞRT.                     OKUL REHBER ÖĞRT.



0 yorum:

Yorum Gönder